Alla inlägg under juni 2010

Av Elin Nilsson - 30 juni 2010 11:41

Nu har det hänt MIN älskade FASTER  Laila är död .. Igår den 29/6 va vi på begravningen på pålsjö kyrkogård / krematoriet .. Redan när vi kom dit va min kusin madde så ledsen och jag som hade bestämt mig för att inte gråta .. När madde fick syn på min mamma så blev hon jätte glad och kramde mamma jätte mycket och grät hos mamma och jag tyckte så synd om henne .. När vi väl var inne så pratade prästen lite av vad han sa va " Vi har samlats här idag för att tacka gud för Laila Olsson och över lämna henne till gud igen " sen blev dt psalm 200 vers 1 & 2 och samtidigt som jag och min syster malin va ledsna så skrattde vi för att tanten som sjöng sjöng helt fel så vi hade roligt åt det men man kunde ju inte skratta för mycket eftersom det va faktiskt en bregravningen .. Efter att prästen hade pratat lite mer blev det psalm 190 och sen 249 .. När präste nahde pratat lite mer så skulle vi gå fram och lägga blommor på kistan vi som hade då  och då bakde jag lite jag ville absolut inte alls gå fram för jag va så ledsen men malin följe med mig fram ju vi sprng dit och stannade där 1 sekund sen sprang vi tillbaka .. Efteråt sa vi hejdå till Roger / Totte , Marie och Madde .. Sen pratde vi lite med släkten och det va många som tyckte synd om mig t.ex Sola min faster och Monica min farbrors fru .. När vi snackade med Monica frågade hon hur jag mådde och jag mådde inte alls bra eftersom det va min första begravning och det va MIN FASTER kan inte fatta det än !!! KOMMER JAG NÅGONSIN FATTA DET ???                                                  

TACK TILL MALIN SOM STÖTTA MIG BREGRAVNINGEN I GENOM EFTERSOM MAMMA INTE SATT VID MIG ...


NU AVSLUTAR JAG INLÄGGET MED ATT SÄGA ÄLSKADE FASTER VILA NU I FRID VI MÖTS DÄR UPPE IGEN NÄR TIDEN ÄR INNE OCH JAG LOVAR DIG ATT TA HAND OM MORMOR TILLS HON KOMMER UPP TILL DIG SEN FÅR DU TA HAND OM HENNE DÄR UPPE MITT HEDERSORD TILL DIG !! 


MADDE MÅNGA STYRKE KRAMR TILL DIG FRÅN MIG JAG VET HUR JOBBIGT DET ÄR NI MÖTS IGEN NÄR TIDEN ÄR INNE MEN JAG KAN LOVA DIG ATT DIN TID ÄR INTE INNE ÄN VA STARK ..  


FARMOR VA INTE LEDESEN NI MÖTS NÄR TIDEN ÄR INNE JAG VET ATT DET ÄR SVÅRT ATT FÖRLÅRA SITT FÖRSTFÖDA BARN MEN VA STARK FARMOR NI MÖTS IGEN NÄR DIN TID ÄR KOMMEN OCH JAG KAN LOVA DIG DET ÄR INTE ÄN PÅ ETT TAG JAG HAR SAGT TILL GUD ATT INTE TA DIG FRÅN MIG ÄN ..  


DET SÄGS ATT DET REGNADE DAGEN DÅ DU FÖDDES MEN DET VA BARA GUD SOM VA LEDSEN EFTERSOM HAN HADE FÖRLÅRAT SIN FINASTE ÄNGEL MEN NU LYSER SOLEN IGEN FÖR AT HAN HAR FÅTT TILLBAKA DIG !! 1947-2010

DEN 29/6 SA VI FARVÄL EN SISTA GÅNG !!  SAKNAR DIG NÅGOT OTROLIGT ÄLSKADE FASTER LAILA !!     

VI MÖTS IGEN TILL DESS TA HAND OM DIG NU

NU ÄR DU BORTA FRÅN ALLT ONT SOM KAN HÄNDA DIG VILA I FRID NU LOVA ATT HÄLSA PÅ MIG IBLAND !!


KANSKE INTE VÄRLDENS BÄSTA INLÄGG MEN NI FÅR FÖRSTÅ ATT JAG ÄR JÄTTE LEDSEN SÅ JAG VET INTE VAD JAG SKA SKRIVA 



                    PUSS OCH KRAM ELIN

Av Elin Nilsson - 23 juni 2010 22:45

Sen i Söndags så har jag passa min systerdotter Emilia .. Idag så bakade jag , Emilia och Nettan coccosbollar till fredag eftersom dt är midsommar då.. Imorgon kmr Malin och hennes kille med deras GRIS till hund och dom sak stanna till Söndag .. På Fredag är dt ju somsagt midsommar och då ska min morbor Johny och mormor komma till oss och fira dt.. Dt blir att äta sill och potatis för pappa och mormor medans vi andra som nt äter dt får kassler och potatis sneare på kvällen ska vi sitta i trädgården och grilla lite kött.. Coccosbollarna ser lite knäppa ut men dt är mitt påhitt att dom skulle se ut så för jag tyckte att dt skulle bli kul..   Detta är Coccosbollarna som är färgade med gulkaramellfärg inne och utvändigt är dt blåkaramellfärg som coccos   Detta är dom som har blåkaramellfärg inne och utvändligt gulkaramellfräg till coccos ..  Som ni ser så är tanken att dt ska se ut som Sveriges flagga   Så här såg Emilia ut efter att vi hade bakat klart..   Runt munnen såg hon likadan ut      Och här äter hon lite från skålen   


Men VI hade kul iaf och dt är viktigast..


                                          Puss och Kram

                                                  
                              Elin

Av Elin Nilsson - 7 juni 2010 22:13

Jag har nt hunnit blogg på länge eftersom jag har haft mkt i skolan oxå vidare.. Hade historia redfovisning som gick bra och även ett prov i Eng som oxå gick bra fick G .. I lördags åkte jag och min syrra till hålan för att bada vi var där i  2 timmar och under dom 2 timmarna så hann vi bränna oss fast vi hade solkräm på oss.. Så när vi kom hem såg vi ut som kräftor.. I söndags va jag och min familj på fredriksdal för att fira Sveriges nationaldag .. Malin och hennes familj kom vid 10.15 och Lajka börjar med att jaga mina fötter dt är hennes nya hobby   .. Sen vid 12 promeberade vi till fredriksdal som tog oss 30 minuter.. Väl på fredriksdal så går vi runder och tittar på djuren etfer dt så gick vi dit där man äter och lyssnar på musik från olika länder och vi satte oss för att äta pita från makedonska föreningen efter som pappa känner än där.. Kvart i 4 går vi för att lämna Malni och hennes familj vid bussen sen promenerar Jag , Mamma , Pappa och Nettan till MC för att köpa glass/milkshake/pommes..Dt var vår söndag

Idag så gjorde vi inget spc i skolan.. Tittade på film på So och Sv på Sv fick vi ha godis och läsk och jag , E , Y , B , A , M , J , D , P hade popcorn som sen efter filmen var på golvet   

                                                  
        MIN VECKA


Tisdag : Friluftsdag : minigolf och basket

Onsdag : Göra tyskläxan

Torsdag : ------------------------

Fredag : Studentfest för min kusin i Bjuv

Lördag : Om dt blir fint väder ska jag åka och bada

Söndag : Bara ta dt lugnt.


                       SAKNAR DIG EVA   


                                  &  
 


Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards