Alla inlägg under november 2016

Av Elin Nilsson - 11 november 2016 23:01

Jag vet!! Alltså hur dåligt är det inte att jag inte bloggat på två månader?! Men if the truth should be spoken så är det helt enkelt att skolan kräver så mycket tid och engagemang vilket jag visste men inte trodde riktigt på. Jag har ju iofs själv valt utbildning och utbildningssäte men trodde ändå inte riktigt att det skulle kräva så mycket tid, engagemang och energi. Jag har varit rätt skonad från start med uppgifter men nu så där ca 1,5 månad in på terminen så kom dem som ett brev på posten haha. Jag har dessutom hunnit med 2 veckors VFU vilket var helt underbart och roligt, jag fick bevis på att jag verkligen vill detta och jag får helt enkelt sätta bloggen åt sidan lite grann. Men skolan går bra och mitt liv hänger på sakta men säkert, jag har dessutom blivit lite bättre från förkylningen som jag lyckades dra på mig under sista halva veckan av VFU:n och ingen är gladare än mig. Idag lämnade jag in sista inlämningen för den här månaden men delprovet är inte klart ännu har fortfarande 1/3 delar kvar att göra, en muntlig redovisning. Skulle gjort den i tisdags men tågen blev inställda pga en brand så jag och min klasskompis satt fast i Hässleholm och kunde enbart ta oss till Lund och hem via Lund då självklart. Så det fick bli en omtenta på den men det är okej, den görs om två veckor sen är delprovet helt färdigt. Jag längtar till jullovet haha även om det är bara 10 dagar så längtar jag efter 10 lediga dagar. 


Imorgon ska jag till Leos lekland, Ronja ska ha barnkalas för sina klasskompisar och jag kommer dit för att hjälpa Malin med barnen, inte för att det är stort på Leos men det är alltid bättre att vara två än en vuxen. Det blir ett kalas i förväg för hon fyller egentligen inte år förrän nästa vecka och då blir det vuxenkalas som hon kallar det haha. Får se om jag åker på att baka kakor och tårta inför vuxenkalaset eller om Nettan kommer ner och kan hjälpa till istället, men jag bakar gärna! 


Alltså nej nu måste jag bädda ner mig i sängen och sova, kalaset imorgon börjar 13 så kan inte sova hela dagen HAHA!


Hoppas ni får en bra helg och kommande vecka!


/Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards