Direktlänk till inlägg 31 juli 2016

Torsdag-Måndag

Av Elin Nilsson - 31 juli 2016 21:25

Vi börjar med att summerar trosdag-måndag då jag var hos Nettan med Malin och Ronja. 


Torsdag- Då kom vi upp runt 13.30 och vi gick neråt till någon restaurang som serverade mat. De hade någon fisk med kräftstjärtar, hummersås och rostad potatis och sen något kött med pesto och sås och rostad potatis. Sallad och vattenmelon, bröd och soppa kunde man också ta som tillbehör. Jag åt fisk och den var god men tog bort kräftorna för äter inte det, jag vet man gör inte så på restaurang men jaja jag skickade de till Malin så jag lämnade de inte på tallriken det får väl räknas som hyfs också? Vi promenerade tillbaka till Nettan och mamma och pappa gick med upp en stund sen körde dem och när de kört så åkte vi och köpte godis, sen tittade vi på tv och åt godis tills sängen kallade.


Fredag- Då skulle Nettan iväg och vi bestämde med vår andra syster att vi kunde hänga med dem. Vi åkte först till en djurpark i Traryd och sen hem till henne där vi åt pastasallad till lunch, lite senare på kvällen grillade vi korv fast inte förrän Nettan kom. Vi stannade där till 22 snåret och sen åkte vi hem till Nettan och gick direkt och lade oss.


Lördag- Då gick vi till sagomuseet, ett roligt museum där man fick läsa olika saker samtidigt som man kollade runt på väggarna fanns målningar från olika sagor och där fanns lådor och fack man kunde titta i och till nästan varje symbol eller figur fanns där en saga, en saga som vi aldrig läste för Ronja hade inte tålamod att stå stilla. Vi var där med en vän och hennes barn. Sedan tog vi oss till utomhus badet så att Ronja och den andra flickan kunde bada lite. Sen åkte vi hem till Nettan igen och beställde hem pizza. Vi kollade inte på något speciellt utan vi satt vid våra mobiler och snackade lite och åt godis haha. Vi lade oss vid 00. 


Söndag- Då började det tryta lite, tålamoden tog slut lite grann men inte så farligt. Jag, Malin och Ronja var rätt trötta eftersom vi gjort något både fredag och lördag så vi ville bara vara hemma. Vi gick dock en runda på stan för att handla tacos till mat men annars satt vi bara inne. Ronja hade svårt att somna på en bestämd tid vilket hon alltid har när det är semester men det är ju liksom semester så man får lägga sig och vakna när man vill tycker jag. Hon somnade ändå alltid någon gång mellan 22-23 om man lät henne vara och inte tjatade på henne om att nu är det tid att sova! 


Måndag- Vi packade för att åka hem och sedan gick vi ut till parken en stund men det var så varmt att jag inte pallade någon längre stund. När vi kom till Nettan igen då åt vi vattenmelon och kex till lunch för vi skulle ut till Linda senare på kvällen och äta grillat, mamma och pappa skulle också vara där. Här var tålamodet till enda för många av oss, inte minst för mig tyvärr. En del bråk men en del vad ska man säga? Dumma grejer att faktiskt bråka om också. Sen var där en del skäll som jag tyckte var helt onödiga men jaja gjort är gjort men tålamodet var bortblåst från många av oss. Vi grillade hos Linda och sedan åkte vi hem igen tillsammans med mamma och pappa. 


Det var bra dagar men för varmt och för mig var det alldeles för många dagar, tyvärr. När nästa gång blir får det nog bli färre dagar för mig. Jag hade det bra och det var roligt. Nu är det nya tag och nya veckor!

Minisemester såg ut ungefär så där orkar inte dra allting som hände för det var för mycket men också för att det hände en del mindre trevliga saker och det kan skada andra om jag skriver ut det.



/Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

MIA

Av Elin Nilsson - 3 januari 2017 23:00

Shit vad bloggen varit down for counting hur länge som helst. Jag beklagar den sorgen haha men jag har haft mycket i skolan, tenta, seminarium, prov, inlämningar osv osv det har liksom ätit upp mig inifrån jag har inte ens hunnit andas. Julafton kom ...

Av Elin Nilsson - 11 november 2016 23:01

Jag vet!! Alltså hur dåligt är det inte att jag inte bloggat på två månader?! Men if the truth should be spoken så är det helt enkelt att skolan kräver så mycket tid och engagemang vilket jag visste men inte trodde riktigt på. Jag har ju iofs själv v...

Av Elin Nilsson - 4 september 2016 20:18

Jag har inte haft någon som helst tid för bloggen eller tid finns där väl alltid men har haft fullt upp med att hinna göra det där sista innan skolan började, vilket den gjorde den 29/8. Jag trivs helt okej det är fortfarande lite si och så men allt ...

Av Elin Nilsson - 19 augusti 2016 20:59

Hej Vi laddar för fullt här hemma inför den stundande finalen i OS finalen mellan Sveriges damlandslag och Tysklands damlandslag, jag hoppas ut i fingerspetsarna och hel hjärtat på att Sverige går och vinner och att de helst gör det under ordinarie...

Av Elin Nilsson - 15 augusti 2016 21:10

Två veckors uppdateringar har jag missat men jag tänkte att det tar jag igen nu och sen ska jag försöka skriva ett inlägg till denna veckan om det hinns med vill säga.    1-7 augusti   Måndag- Vi gjorde inget särskilt vad jag kan minnas haha....

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards