Alla inlägg under januari 2016

Av Elin Nilsson - 24 januari 2016 19:44

Jag bloggade ingenting igår med anledning eftersom att planerna blev ändrade. Jag trodde vi inte hade någonting att göra men vi skulle till min syster Malin och hjälpa henne så jag och mamma gick dit, promenaden dit var skön och även när vi var hemma hos Malin. Jag och Ronja fick jätte kul med hennes studsiboll som vi studsade mellan varandra och lite överallt i köket så alla fick hålla sig undan med risk för att få en studsiboll i huvudet haha. Sen kom vi hem sent, åt mat från pizzerian och sen var det lördagskväll som gällde och därför insåg jag också igår att lördagar får bli min "lediga" dag från bloggen, det innebär att jag inte kommer lägga någon vidare fokus på bloggen under lördagar för att jag inte hinner och jag får dåligt samvete när bloggen inte uppdateras utan anledning. Lördagar kommer vara ledig dag från bloggen men att om jag känner för det så kommer det komma ett tidsinställt inlägg beroende på hur mycket tid jag får över för att faktiskt göra ett tidsinställt inlägg. Bara mest så att ni vet.


Idag då? Idag åkte  vi som planerat till min bror men väldigt sent eftersom att min faster kom och stannade längre än hon brukar göra haha. Faster kom för att hämta bilden som jag hade fixat åt henne och sen blev det lite snack med henne och vi är vana vid att det inte brukar bli jätte långa besök så en smärre chock blev det när hon stannade i tre timmar. Så klockan tre åkte vi till min bror och hade med oss mat från gatuköket, jag vet jag vet låter som vi aldrig lagar middag men helgerna brukar vara lite speciella speciellt när man har annat för sig. Sen kan det mycket väl dröja ett tag innan vi äter snabbmat igen och ibland äts det ofta men det jämnar alltid ut sig. However vi var hos min bror till strax innan sju och sen åkte vi hem. Hemma hos min bror så satt vi och pratade samt tittade på fotboll på tvn dock var jag inte så jätte delaktig i samtalen för orkade inte koncentrera mig haha. 


Jag var produktiv idag, jag beställde mössor från min syster Lindas kompis till kusinbarnet som behöver mössorn, en vinter mössa med minky fleece och en vår mössa med dinosaurie tyg. Så mössorna kommer till mig på kalaset då Linda kommer ner och tar dem med sig, tror mössorna blir super bra för hon är jätte duktig Ronja fick två frost mössor i julas av Linda från samma tillverkare. Jag kommer dela med mig av hennes hemsida så fort hon har en så kan ni gå on och beställa. Jag beställde till en pojke på 7 månader och betalar 200 därför att jag valde fleece tyget som gör att mössan kostar 120 annars är normalpriset mellan 80-120 beroende på huvudomfånget och det är så värt pengarna för det blir ju unika mössor eftersom det är du som bestämmer hur du vill ha dem. När hemsidan kommer upp så delar jag med mig men skulle ni vilja ha innan så kan ni kontakta mig på mejlen som finns länkad i beskrivningen.


Nu? Så ska det låta tillsammans med mamma och pappa i vardagsrummet. Sen sängen. Tandläkare imorgon usch! haha


/Elin

Av Elin Nilsson - 22 januari 2016 20:22

Jag vågar inte riktigt erkänna för mamma att fjärde boken av Crossfire redan är utläst, jag sparade den till igår men sen gick det inte längre och eftersom mamma inte läser bloggen så är det safe att säga det här. Dock läser systrarna den men de får vara tysta om den grejen haha. Jag älskar böcker överlag så det är svårt för mig att hålla mig allt för länge när det finns en grym bok i min hand och dessutom när det finns en serie då är det svårare att hålla fingrarna i styr när fortsättningen dimper ner i handen. 


Idag då? Idag hade jag vovven kl 09 och jag somnade väl vid 02 i natt så det var en pärs att gå upp 08.30 idag, jag var helt slut. Gick ut med henne 11 och sen direkt hem. Åt frukost framför ytterligare ett avsnitt av Suits kan tillägga att jag dessutom plöjde 2,5 avsnitt när jag passade vovven mellan 09 och 11 haha så har max två avsnitt kvar på säsong tre nu. Efter så däckade jag i sängen en timme meningen var att jag skulle följa med och hämta Ronja på dagis men jag  var för trött så mamma och pappa åkte själva, det kommer fler tåg haha. Malin kom och jag skadade mig. Jag skulle öppna dörren till henne för att hon ringde på porttelefonen och jag satt och tittade på serien så glömde jag naturligtvis bort att skrivbordet var utdraget så jag snurrade bara på stolen och drog armen rakt på "stål" skenan så jag skrapade upp ett sår på armen, från armbågen och en bit upp mot underarmen. De åkte nästan precis hem pappa kör och snart kommer han hem och då kollar vi på handbollen, jag och mamma har dock börjat se den redan men pappa joinar snart. 


Sen är som sagt planerna fortfarande rullandes angående kalaset den 6/2 det mesta är som tidigare nämnt inhandlat så nu är det bara det lilla extra som ska handlas och bestämmas för om jag ska baka eller inte. 


Imorgon? Ingenting planerat tror jag. Söndag? Skulle vi tydligen till min bror hörde jag precis då mamma sa det till honom i telefonen alldeles nyss haha. Sen är det ny vecka igen. 


Disney On Ice och allt annat kommer upp inom snar framtid. Disney On Ice ska först få bilderna inlagda på portalen innan det blir en berättelse av den. Men stay tuned så kommer det snart, jag lovar!


/Elin

Av Elin Nilsson - 22 januari 2016 11:00

Om ca 2,5 vecka ska vi fira mig, 6/2, då jag fyller år den 9/2 och det är en tisdag så firar vi helgen innan vilket passar alla lika bra. Jag har inte bestämt mig för vad jag vill ha för någonting att bjuda på men mamma och pappa eller mest pappa bara bestämde att vi skulle bjuda på mat så det får bli någonting lite att äta senare, tror jag ska baka någonting men vet inte vad. Vi har inhandlar det mesta igår men lösgodis saknas och det ska vi nog handla på hemmakväll tycker om deras utbud men det är fruktansvärt dyrt haha. Så nu längtar jag jätte mycket till min födelsedag, ska nog till mormors grav på min födelsedag och sen även den tionde för det är dödsdagen, min mormor saknar jag extremt. Hon som höll mig "gömd" ibland när jag inte orkade med livet haha, hon som blev arg när man gick upp mitt i natten och drack för att "du har ju läsk i rummet drick den" åh älskade mormor. Man kunde inte ens besöka toaletten utan att hon stod i hallen när man kom ut och frågade varför jag var uppe. Aja nu ska jag fundera vidare på vad jag vill bjuda på när jag fyller år förutom middag då alltså haha.


/Elin

Av Elin Nilsson - 21 januari 2016 20:27

Jag har insett att jag nog aldrig kommer förstå mördare, frihetsberövare etc. anledningen till varför har jag dock inte kommit fram till ännu men jag tror mig veta varför. Jag tänker så här att det kräv hur mycket plandering som helst egetnligen för att kunna begå ett hänsynslöst brott oavsett om det är stort eller litet, och det är just det planeringen som får mig att inte riktigt förstå. Här planerar man någonting under en längre eller kortare tid och sen utför man det och jag känner den tiden man spenderar på en planering inför något dåligt hade man praktiskt taget kunnat använda till att planera något bra, någonting som hjälper människor istället för att stjälpa förstår ni min tanke? Planeringen tar som sagt tid och vart hittar man den tiden? Jag känner att jag inte skulle ha den tiden definitivt inte jag har liksom knappt tid med en hobby blogg haha. Men sen vet jag att många som begår brott oftast också är väldigt sjuka eller åtminstone diagnosticeras med att man var psykisk sjuk, men fortfarande så kräver det planering och även om man mår dåligt i sig själv så tänker jag att man ändå kan använda den kreativitet som krävs för att planera ett mord eller liknande till någonting helt annat. Nu har jag aldrig mått extremt dåligt så att jag känt av det behovet, att skada, men jag tänker att alla är ju inte sjuka eller mår dåligt när man begår ett brott? Många är faktiskt inte det och då känner jag är det inte bättre att ägna den tiden till något bra, hjälpa cancersjuka, volontärarbete på röda korset eller starta en insamling för att göra det bättre för någon annan och få bekräftelse för att man gjort något bra än att sitta i häktet och fängelset?


För min del handlar det nog mycket om att jag har ett för stort och gott hjärta att jag oftast väljer att se det goda i människor så vidare inte det motsatta är bevisat direkt. Jag skulle till exempel aldrig ha tålamodet att planera någonting sådant hemskt det finns inte i mitt intresse heller men jag skulle inte ha tiden till att göra det. Många planerar ju i flera år vilket också skrämmer mig. Jag kan helt enkelt inte tänka mig att man som människa kan vara så ond för det är precis vad man är. Jag är dessutom säker på att jag inte ogillar människor för att de inte gör eller tänker som mig eller inte alls drar jämt med mig utan jag ogillar människor därför att de använder sin tid fel. Att planera något hemskt är att använda sin tid fel, oavkortat. Det är det som gör att jag ogillar vissa människor för att de slösar bort sin tid och kreativitet på idiotiska saker, det gör mig arg. 


Hade jag kunnat hade jag gjort allt för att alla skulle ha det bra men jag kan inte det, det går liksom inte för att det är alltid någonting som kommer emellan och sen skulle det väcka för stor uppmärksamhet och jag gillar inte uppmärksamhet riktad mot mig. Jag har tusen idéer som jag skulle kunna ge bort. Jag vill hjälpa alla för i grund och botten födds ingen ond man utvecklas till en ond person beroende på förhållande som man växer upp i. 


/Elin

Av Elin Nilsson - 20 januari 2016 20:49

Jag har inte haft någon som helst tid att skriva inlägg eller kunnat tidsinställa inlägg för det kan man ju göra men då måste man ha tid att skriva ett inlägg som kan tidsinställa. Jag har varit för upptagen nu sen sist men det ger mig också mer att blogga om för att jag har desto mer att dela med mig av. Disney On Ice, barnvakt, serier, filmer, böcker osv osv. Just nu spenderar jag mycket tid med att hjälpa min syster för att hon behöver lite pepp talk inför det som komma skall och vi planerar fortfarande kring vårt företag, vi ska mest troligen går på ett informationsmöte den 2/2 om hur man startar ett företag. Sen är det mycket som händer privat som jag inte riktigt kan dela med mig av för att det är andra personer inblandade som kan ta skada och det är onödigt tycker jag.


Jag passade tjejerna i måndags och lyckades på något sätt paja ryggen så har svin ont och kan inte vara riktigt normal, att duscha är rena helvetet och att sova är inte mycket bättre haha så jag försöker röra mig så lite så möjligt för att det är när jag rör mig som det gör ondast. Jag har lyckats plöja 1,5 säsong av Suits jag har alltså enbart 1 säsong kvar, säsong 3, det är för att jag redan sett en säsong tidigare så hade bara säsong 2 kvar att plöja när jag började titta igen. Nu är jag alltså inne på sista och har sett halva, säsong 4 finns inte på Netflix ännu så får vänta på att den ska komma eller hitta någon annanstans att se på den haha. Sen har ju älskade Pretty Little Liars dragit igång igen idag var det andra avsnittet av säsong 6B så I'm in heaven igen. Jag har längtat som en tok efter serien sedan uppehållet och nu äntligen är den tillbaka, mer förvirrande än vanligt men det brukar vara så i början innan man får kläm på allting igen. 


Idag då? Jag har som nämnt ovan kollat serier i princip hela dagen, förutom när jag var med mamma hos distriksköterskan för att hon skulle få sin spruta, Jag hämtade ut paket, fjärde boken i Crossfire serien så jag är glad för nu kan jag få veta fortsättningen. Mamma är dock bestämd hon vill inte att jag börjar läsa den riktigt än för att jag läser den så fort att mamma inte tycker att det är lönt att köpa böcker till mig, men till mitt försvar så är böckerna bra och jag läser gärna dem mer än en gång. Mamma tycker dock inte om böckerna ska tilläggas hon läste kanske halva första boken men sen tyckte hon den var för lik Fifty Shades Of Grey vilket jag blev sur över för det gör den inte alls haha. Men smaken är som baken, delad. 


Imorgon blir en lugn dag, mer serie tittande skulle jag tro, jag vet att det blir så. Plus att det är jobbsök som gäller imorgon också, vet inte hur många jobb jag sökt men fått avslag så det känns as trist imorgon ska jag dock söka ett jobb som nog innebär att jag går rakt in i en betongvägg men jag vill prova man vet ju inte förrän man provat, right? Så jobbsök och serier imorgon känns som en bra plan för mig. På fredag passar jag vovven ett tag och sen hämtar vi R på dagis och hon är här så det blir fullrulle på fredag så behöver vila ryggen imorgon så jag är redo. 


/Elin

Av Elin Nilsson - 13 januari 2016 22:45

Bloggen dog tydligen igår haha, nej men jag orkade helt enkelt inte alls sätta mig vid datorn när jag kom hem vid 21.30 eftersom att jag var trött efter en aktiv dag och jag skulle upp tidigt idag så bloggen led igår. Idag har jag passat hunden var tänkt att jag skulle gjort det från 08.30 men blev ändrat till 11.00 så somnade om och gick upp vid 10 och då var det en snabb dusch som gällde så att mitt hår skulle hinna torka ordentligt innan jag skulle gå ut. Efter att jag tagit hunden på en promenad så lämnades hon hemma ensam en timme och jag gick hem och tittade på Pretty Little Liars sjuk stor besvikelse men aja haha. Sen tillbaka till henne och sitta där innan jag lämnade henne igen ensam tills kusinen kom hem. Jag åt mat, fiskpinnar och potatis. Ibland när mamma eller pappa lagar mat så skulle man kunna tro att vi är ett helt kompani och inte ett gäng på tre personer och ibland så slåss vi om maten. Inte för att maten någonsin är äcklig eller så men för att de helt enkelt gör FÖR mycket mat vissa gånger men det gör ingenting för då får vi även mat till en så kallad "restdag", där vi då äter överbliven mat som vi haft i frysen. 


SEn har jag och mina systrar Malin och Nettan återigen dragit i de lösa trådarna som vi har haft sedan jag började ettan på gymnasiet hösten 2012, om att starta eget företag. Vad det är för företag får vi hålla för oss själva för planeringen är i full gång men vi vet inte om det går igenom, vilket är jätte surt ifall det inte gör det men Cross your fingers för oss kära bloggläsare. Går det igenom är målet att starta upp det till hösten 2016 då det är så mycket som ska fixas osv innan man kan starta ett företag. Så det är väl planerna förutom att jag ska hitta ett jobb och ansöka till högskolan. Detta blir ett händelserikt år. 


/Elin

Av Elin Nilsson - 11 januari 2016 21:40

Så vi är inne på andra veckan på nya året glaet vad tiden gått fort ändå. Idag passade jag vovven, var hos läkaren och sen hämtade jag Ronja på dagis. Mamma lagade pannkakor till middag eftersom vi behövde använda äggulorna från när jag gjorde tårta och jag ville inte dricka äggtoddy, tröttnat på det lite drack det för mycket när jag var liten. 

När vi ätit mat gick jag in på rummet för att vila en stund men det var lättare sagt än gjort eftersom Ronja sprang fram och tillbaka och lekte haha. Så idag är jag super trött och hoppas därför på en bättre natt en de tidigare två dagarna.


Imorgon passar jag vovven och senare på dagen även tjejerna så nu är jag tillbaka till jobbandet. Resterande av veckan kommer se likadan ut jag passar vovven fram till torsdag och sen är det lite ledigt och sen ska jag på Disney On Ice på söndag i Malmö, Hyllie. Jag är som tidigare nämnt väldigt trött idag så vi får se vart detta inlägget bär haha. 


Just nu sitter jag ute i vardagsrummet med mamma och pappa för att ha myskväll framför tvn eller okej det har vi haft sedan kl 20 men det var först kl 21 som programmet började som jag väntade på, Criminal Minds och efter är det CSI: Cyber så måndagar tillbringar jag ute hos mamma och pappa. Jag tillbringar fyra av sju veckodagar i sällskap med mamma och pappa så vidare jag inte gör någonting annat under kvällarna som att passa tjejerna annars är jag alltid med mamma och pappa. Äsch nej nu ska jag koncentrera mig på serien och sen ska jag hoppa i säng så fort Cyber är slut.


/Elin

Av Elin Nilsson - 10 januari 2016 21:14

Dagen har varit perfekt jag mest tillbringat den i sängen läsandes dock haha. Gårdagen var jätte lyckad alla syskonen med respektive och barn var hos brorsan och även moster och kusinen och självklart mamma och pappa. Tårtan var lyckad och de tyckte om den så det var jätte roligt var lite rädd för att det skulle bli ett misslyckande men det löste sig. 


Idag har varit en jätte lugn dag för oss jag vaknade väl vid 10.30 och hörde mamma och pappa prata om att handla något så trodde vi skulle göra det idag men det blev ingenting skönt nog. Så jag tillbringade dagen i sängen läsandes fortsättningen på Crossfire dock måste jag läsa tredje boken lååååångsamt för att det inte ska vara ett lidande tills fjärde boken dimper ner hemma hos mig. Sen till min lycka läste jag också att en femte bok ska släppas på engelska i april detta året, samma datum som för års dagen för första boken. Jag har dock böckerna på svenska så får väl vänta ett litet tag på den för vill fortsätta ha serien på svenska trost att jag mycket väl kan ha den på engelska men vill ha serien komplett på svenska. 

Vi åt risotto, mammas egna, dock hade hon gjort mat till ett helt kompani kändes det som, vi är tre personer som ska äta men där fanns mat till det tre dubbla minst haha. Imorgon är det dags att återgå till verkligheten vilket innebär jobb, passa vovven och tjejerna jag hade dock en smygstart med tjejerna i onsdags men nu är det på riktigt minst en gång i veckan.

Imorgon ska vi passa Ronja och jag hämtar henne på dagis, de har dock flyttat till Maria Park och det är en bit men pappa kör vilket är jätte skönt. Nya dagiset är jätte fint dock lite för sterilt för min smak, för att allting är grått och vitt känns som ett sjukhus istället för en plats för lek och busiga barn. Det är dock så nytt att allting inte är i ordning men tror inte färgerna kommer ändras men allt annat blir förhoppningsvis bättre. 


Nu ska jag avsluta och fortsätta med ingenting innan jag ska lägga mig och sova. 


/Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards