Alla inlägg under juli 2012

Av Elin Nilsson - 30 juli 2012 22:20

Finns det något att säga egentligen? Eller vill människor bara säga något bara för att? Ibland undrar man faktiskt. Varför är det oftast att människor säger saker som sårar andra? Tänker dom inte? Eller vill dom inte tänka på konsekvenserna?
**************************************
Idag har jag tvättat med mamma, vi åkte till netto och handlade blev en hel del handlat. Nu ikväll har jag tittat på Lotta på Liseberg och samtidigt skrivit på min "novell", tycker det är kul att skirva och håller just nu på med att skriva, kanske får ni ett smakprov av den. Sen tittar jag och mamma på Wallander blodsband helt okej film enligt mig då jag inte brukar titta på Wallander. Nu när det ändå är paus på Wallander passade jag på att blogga lite. Hbg festivalen är nu över för denna gången, det blev en del uppträden så vi kollade på och en del karusellåkande med min systerdotter och med min kusin. Handlade en väska och en USA tröja, träffade M och P. Blev inte så lång lördag denna gången som det brukar vara men det var inga uppträden som bi ville se på så vi gick hem och tittade på sommarkrysset istället, där en av mina favorit artister uppträdde Molly Sandén, har sett henne två gånger live och desto fler gånger på tv haha. Men hon är så duktig mina favoritlåtar med henne är: unchained, spreed a little light, så vill stjärnorna och Gabriellas sång. Hon gör alla sina låtar bra men dom fyra är de jag tycker om mest. Det blir kanske att jag åker till malmö på fredag för att se Molly uppträda på sommarlov, förhoppningsvis så blir det så. Vad har ni för idoler/favorit sångare?
Nu ska jag fortsätta titta på Wallander ha det bra så länge
Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 26 juli 2012 16:53

Till festivalen här i Helsingborg. Ikväll blir det att se på rix fm och bai Bang. Knallemarknad hör till även karuseller men karusellåkandet överlåter jag till min systerdotter. Kanske om hon har tur så sätter jag mig i en karusell men det är bara om hon har tur, annars får hon åka själv. Vad vi äter återstår att se då vi alltid äter på festivalen, tror nästan det blir Langos för min och mammas del men som sagt set återstår att se. Men nu kan jag inte blogga mer då jag ska ut i det soliga vädret och ner mot festivalen med min familj.
Ps! Linda vad sa jag om lampan? Den skulle ju vara släckt så du slapp getingdisco ;)

Av Elin Nilsson - 21 juli 2012 17:38

Är det Helsingborgsfestivalen. Det är redan nästa vecka, torsdag till lördag. Och om lite mindre än en månad så börjar jag gymnasiet, har fortfarande inte fattat att det är gymnasiet som jag kommer börja eller rättare sagt jag vill inte förstå. Allt går för fort, ibland när jag tänker på att jag snart börjar gymnasiet så vill jag inte det utan jag vill tillbaka till grundskolan och vara där i åtminstonde ett år till. Men det är en skön känsla man har i magen när man börjar gymnasiet, lite pirrigt men ändå skönt. Men så är det väl alltid när man börjar på en ny skola, lite pirrigt i början sen vänjer man sig vid det. Nu till något annat   
Veckan som kommer lär vara så himla stressig så det inte är sant. På måndag kanske farmor flyttas till Almliden(ålderdomshemmet) i Bjuv, vi har Elias och mormor, Nettan jobbar och då är det bara jag hemma. Så jag får hämta både Elias och mormor och laga mat, men det har ingen betydelse. På tisdag ska pa upp till Malins jobb och hjälpa henne i trädgården, snäll som pa är så gör han det för dagiset. Onsdag är någorlunda lugn nu iaf inga planer för Onsdagen, men på torsdag då smäller det. Först ska jag följa med ma till hennes jobb (Framtid) och jobba sen hämtar pa oss, sen går vi hem i lägenheten och hämtar resten av gänget (Nettan, Linda och Co.) för att sedan gå ner på festivalen. Jag, ma, pa, Nettan, Linda och Emilia kommer att gå på festivalen tillsammans 2 av 3 dagar, för sedan ska Linda tillbaka till hennes håla för att jobba. Men Emilia stannar kvar här till Söndag. Vi ska se Rix fm festivalen, Jerry Williams och Arvningarna på torsdagen. Fredag och Lördag får jag återkomma med. 
Igår hade jag fredagsmys med Nettan (läs tidigare inlägg)

Idag har HELA familjen lördagsmys. Ikväll blir det sommarkrysset, jag och Nettan tvälar mot varandra i de olika kryssen. Och som alltid så lyckas vi inte hålla tyst om vårt svar när vi får ledtrådarna så det blir inte diretk någon tävling men en liten tväling blir det i alla fall. 
Ma köpte min favorit kändistidning till mig igår och i tidningen fanns min kusin Kajsas favoritkändisar. Louis Tomlinson (1 Direction) och Justin Bäver, så jag var bara tvungen att skriva till henne.

Men nu ska jag sluta blogga och titta på tv istället. 

Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 20 juli 2012 23:53

När jag har till gång till dator. Ikväll bloggar jag via mobilen och av någon anledning så blev förra i lägger lösenordsskyddat och det gjorde mig arg, men tyvärr så kan det inte fixas via mobilen så får fixa det imorgon. Så alla ni utan lösenord ni får stå ut till imorgon, hemskt ledsen är jag men finns inget jag kan göra ikväll , håll ut.
Puss&Kram Elin?

Av Elin Nilsson - 20 juli 2012 23:48

Egentligen har jag inte något viktigt att berätta idag men kände ändå för att blogga lite.
Idag var tanken att ma och pa skulle till Bjuv, farmor skulle åka dit idag vid halv 11 till ett boende för gamla men det sket sig ordentligt. Farmor kunde inte flyttas idag då hon hade en bakterie i kroppen(HBG lasarettet i ett nötskal) så hon kommer att stanna kvar på sjukhuset över helgen och sen får vi se vad som händer. Så pappa fick istället gå upp på lasarettet för farmors skull och få prata med läkare. Jag och ma hämtade mormor, sen gick vi hem och jag gjorde mat på menyn idag stod det kycklingwok. Malin och Co. kom också ner och var här till halv 10 ungefär. Ma och pa satt i vardagsrummet och tittade på tv medans jag coh Nettan satt på hennes rum och såg fredagen den 13, den var någorlunda läskig i början sen blev den läskigare. Nu är filmen slut och vi ligger i sängen och ser på McLeods döttrar, snart ska jag sova och vad Nettan ska göra vet jag inte. Hade det så bra så länge så hörs vi när jag har tid.
Ps. Linda glöm inte att släcka din lampa i sovrummet så att getingarna inte har disco igen ?
Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 18 juli 2012 09:23

I Ängelholm. Dit är vi nu på väg(mamma,pappa,Nettan och jag)
Mamma ska dit och göra något som heter skiktröntgen. Efter det så ska vi gå en runda i Ängelholm och sen bär det av hemåt igen. Jag har inte varit den bästa bloggaren men det har sina anledningar. Farmor ligger på sjukhus och har gjort i nästan 2 veckor så vi har varit där rätt ofta så jag har inte haft tid att blogga. Sen har mormor gått och trillat så hon behöver lite hjälp och då får man springa mellan mormor och farmor så jag har inte haft någon tid över att blogga. Men nu när appen är ute så kanske jag kan blogga lite oftare.
Men nu ska vi in på sjukhuset så nu får jag lämna bloggen, hinner kanske blogga ikväll igen
Puss&Kram Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards