Alla inlägg under april 2012

Av Elin Nilsson - 27 april 2012 20:19

Har inte glömt bloggen men har inte haft tid eller ork att sätta mig vid bloggen, har haft nationella prov och det enda nationella proven som är kvar är matten. En del gör vi på onsdag och dom andra vet jag inte när dom görs.

Nationella i svenska gick bra och även biologin. Engelskan har vi inte fått reda på då vi gjorde sista del provet idag så det kommer vi få om någon vecka. Jag sökte till den nya skolan som öppnar nu till hösten i Helsingborg Thoren Buisness School heter den förtkortas med TBS och där sökte jag Ekonomi och jag kom in så jag är nöjd. Just nu sitter jag i lilla skånes fagerhult hos syrran och systerdotter med "Bettan" väntar i och för sig på att syster ska komma hem från jobbet sen blir det kanske en promenad. Det är en liten bonna håla men den är fin. Jag och systerdotter sitter vid varsin data medans "Bettan" läser en bok. Innan jag ens hann göra klart detta inlägget kom syrran hem från jobbet :)

Men detta "lovet" kommer att ängnas åt att plugga matte och skriva klart tyskan. Men nu tänkte jag lämna bloggen fför att umgås med mina systrar och min systerdotter 

Ha det bra till nästa gång 

Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 7 april 2012 11:05

Igår var det långfredag och vi firade den ute hos farmor. Farmor fyller år den 6 April och då brukar vi alltid vara hos henne, vi är bara hos farmor 2 gånger om året: till hennes födelsedag och sen till lillejulafton. Till en början med så var det bara jag, "Bettan", mamma, pappa och Malin med familj, sen vid halv 3 kom fabror K och faster M och kusin L och hennes man A plus deras urgulliga barn E och F. Alla barnen lekte fint tillsammans och hade jätte kul, F satt hos mig en runda och sen gick hon för att leka med sin syster, Ronja och Emilia. Sen kom fabror Göran och faster Renate med deras söner Philip och Robin, dock vaar inte Philip och Robin några sociala människor då dom bara satte sig i farmors soffa och bara tittade och gjorde ingenting :P liiittteee tråååkkiga var dom. Helt plötsligt så kanckade det på dörren och i dörren stod farbror Bengte och hans TANT Christel, så gick Bengte in med skor och jag tyckte att man inte gör så med tanke på att det faktiskt inte är han som städar hos farmor, så jag sa till han att han borde ta av sig sina skor och långt om länge så gjorde han det, vilket jag tycker är rätt uppenbart att man gör när man kommer in genom dörren men tydligen inte han. Malin och gänget skulle ta bussen hem så vi åkte vid kvart i 4 och Malin och gänget gick till bussen. Jag, "Bettan", mamma och pappa åkte till farfars grav och den är väldigt fin. På menyn hos oss blev det pizza och sen lite  ps3 spel för mig medans mamma och pappa tittade på tv i vardagsrummet och "Bettan" tittade på film på datorn. 

Idag firar vi påsk samt pappaas födelsedag här hemma. Alla syskonen med familj och mormor kommer hit, det blir påskmat och sen godisutdelning och det gillas. Förhoppningsvis så blir det mycket bilder dagen till ära så jag kan lägga upp några här på bloggen och har vi tur så kanskej ag lägger upp några i ett öppet inlägg med så att ni som inte kan läsa dom låsta får ta del av vårt påskfiradne och pappas födelsedag. Detta får bli allt för idag

OBS!!! Glöm inte kolla in denna sidan finfina smycken att bära själv eller ge bort i present http://lindassmycken.storedo.com/


Av Elin Nilsson - 3 april 2012 19:46

Jag har inte glömt er men jag har bara haft fullt upp. Jag har haft mycket läxor, varit sjuk och sällt upp på ett uppdrag ;). Uppdraget är att jag och L ska måla fritidsgårdens bord och sen lägga mosaik på ovansidan. Vi började måla idag och imorgon ska vi bara fixa en ram så vi kan lägga på mosaiken på torsdag med M. Så detta påsklovet har jag inte bara suttit hemma utan jag har faktiskt gjort något av detta lovet. Igår så gick jag och L till fritidsgården halv 10 för att läsa på en lapp där det stod att dom öppnade 13.00 och jag trodde jag skulle dö! SÅ vi bestämde oss för att gå runder lite på stan och kolla i olika affärer för att sedan promenera upp till Viskan och göra något. Hämtade Elias, gick hem och åt sen vilade jag lite innan jag gick tillbaka till Viskan för tjejkväll. Var hemma igen vid kvart över 8 halv 9 och då blev det att göra V sig för att sen lägga sig i sängen och titta på tv. Idag hämtade jag L och vi gick tillsammans till Viskan och där var M, J och sen kom tönten ;). Spelade lite biljard, sen letadde vi upp KÅ för jag skulle lämna en sak till honom, letde även upp vaktis så han kunde öppna slöjdsalen så vi kunde börja måla. Tönten kom in och frågade om vi ville följa med till Rosengårdens fritidsgård som förresten öppnar den 12 April mellan 15-18 så ni som bor eller befinner er i Helsingobrg borde åka upp till Rosengården och kolla in fritidsgården för den är väldigt fin. Efter Rosengården så åkte vi ner till Parken(en fritidsgård) och sen tillbaka till Viskan. Vi fortsatte att måla och vi blev klara med målningen idag så imorogn är det bara att fixa ramen och måla den, rita upp motivet som M ritade till oss, sen lägga på mosaik på torsdag. Förhoppningsvis så lägger M och på lite mosaik med oss. Men detta får vara allt för denna gången lovar att lägga upp bilder spå borden sen när dom är klara. 


Puss&Kram Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards