Alla inlägg under december 2011

Av Elin Nilsson - 23 december 2011 21:06

Hejhej, idag blir det två inlägg i ett så räkna med ett långt inlägg.


Idag är det som alla säkert vet lillejulafton och den firar jag med min familj i Ekeby hos farmor. Det har vi gjort så länge jag kan minnas iaf. Förut så bodde hon i ett jätte fint hus men sen tröttnade hon väl på det och bestämde sig för att flytta till en lägenhet och det är väldigt stort byte. Så två år på rad har vi firat jul på det nya stället, helt okej men hennes mat är inte som den brukar vara. Jag och "Ballerina" älskar verkligen hennes köttbullar och prinskorvar men just ddenna gången smakade det bara äckligt. Jag kunde knappt äta det utan att få reflexer som sa åt mig att spy upp det igen. Så jag och "Ballerina" sa att vi skulle till Vivvo affären i Ekeby och handla en tidning. När vi kom dit handlade vi massa gott som vi kunde äta så vi åtminstonde fick något i oss. Tillbaka hemma hos farmor blev det lite pepparkakor och sen skulle vi köra hem.

När vi kom hem gick mamma och pappa till Konsum för att handla det vi behöver till imorgon medan jag och "Ballerina" gick hem. Hemma satte jag mig vid datan och har precis bytat med "Ballerina". 


Imorgon är det s om sagt JULAFTON och  den firars hemma som den alltid har gjort så länge jag kan minnas. Mormor, brossan och morbror kommer hit. M och hennes familj firar i Eslöv denna julen och L och hennes familj firar någon annan stans. Så vi blir bara sju stycken vilket är skönt. Imorogn och på söndag blir det inte så mycket bloggande förhoppningsvis så kanske det blir två inlägg i ett på söndag med då "Ballerina" fyller år på måndag. 

Men nu ska jag gå in på mitt rum och se på film.

puss&Kram Elin


Av Elin Nilsson - 21 december 2011 20:43

Idag var det skolavslutning på min skola. Först gick vi till vår sal för att vänta tio minuter innan vi skulle sticka till aulan. På vägen in till aulan träffade jag en väldigt viktig och efterlängatande person(S). Inne i aulan pratade rekotorerna lite och sen gick vi tillbaka till våra klassrum och fick våra betyg. Slutade runt 10.40 men kom inte hem förrens 12.55 eftersom jag och en kompis stannade kvar liten stund på fritidsgården, från början var tanken att vi skulle stanna där max 30 min men det blev längre än så. Sa hejdå till personalen sen hade vi sällskap med H till bussen idag igen. Väl hemme blev det lite chill innan jag skulle med mormor till stan och handla med henne. Väl hemma igen så blev det bakning av lussekatter muuuuummmmsss, jag, mamma och syster bakade. 

S du anar inte hur ledsen jag blev när jag faktiskt fick träffa dig idag, jag brast verkligen men jag ville inte gråta. Förm mig kändes det som om att det var evigeter sen jag kramade dig prata med dig, du förstår säkert. När jag sen fick krama dig en sista gången innan du skulle gå, så blev det inte bättre. Fyy vad du är saknad. Men jag är ändå lättad över att jag faktiskt fick träffa dig, prata med dig och framförallt KRAMA dig!! Saknar dig!!


Ikväll blir det film med syrran efter CHUCK. Lämnar bloggen för denna stunden.


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 20 december 2011 18:32

Imorgon är sista dagen i skolan innan jullovet. Känns väldigt lönt att jag ska gå till skolan för att vara där i 1 timme.. Men ska stanna en liten stund på fritidsgården om jag orkar vill säga. Men jag har väl inte heller bloggat på jätte länge men jag har inte orkat och sen ahr jag inte haft något viktigt att skriva om. Idag i skolan så bakade vi pepparkakor men jag tog inte med några hem för dom var skit äckliga, kan ha och göra med att jag inte tycker om hemmagjorda pepparkakor. SÅ jag och B vi stack till fritidsgården och lämnade tre fulla påsar till personalen som dom kunde fika på så säger H till M att dom är skit äckliga så tittar M på mig hon bara:

Vad har ni gjort med dom?

Jag: Ingenting hade vi gjort något hade vi inte ens gett dom för då hade dom legat i papperskorgen.

M: Okej , jag tror dig.


Sen spelade jag kort med M, J och M. M och M är två oliak personer så ni inte blir förvirrade en man och en kvinna  

Så höll M(mannen) på och sprakade på mig inte hårt och inte på riktigt utan på skoj men det var riktigt irritaerande. Så sitter jag och bara tittar på M och släpper inte M för en sekund så M bara:

Elin va lite gladare.

Elin sluta.

Elin det räker nu.

Så gick M så jag bara:

Ser du så jobbigt och irriterande det är tänk då när du höll på mot mig. Så skrattade både M(kvinnan) och J.


Sen spelade jag med Y och H, sen ville jag och Y gå så frågar H om vi bara vill vänta tills H är klar så går vi tillsammans för H sak ta bussen vid "araben". Så på vägen så frågar H på skäm:

H: Tjejer när ska ni komma hem till mig och städa min lägenhet ??

Jag och Y: När du städar våra rum

H: Det går jag inte med på för tanken vara att jag inte ville städa alls.

Jag: Varför tror du vi ber dig städa våra rum ??

Så missar H att det är en liten håla kan vi kalla det för och i den hålan fanns det lera så trampar H rakt i hålan och jag bara:

Haha det är sånt som händer när man är taskig!

H: Jag straffades direkt!


Det var min skoldag och nu orkar jag ine skriva mer, bloggar mer imorgon.

Puss&Kram Elin


PS. Systeryster äntligen hittade du internet och din blogg, glöm nu inte bort hur du gjorde så du kan göra fler inlägg   

Av Elin Nilsson - 12 december 2011 19:12

Snabbt inlägg idag för att jag måste plugga matte då vi har matteprov imorogn Yipppie??,. Måste även läsa min svenska bok och göra klart läsloggen då den ska lämnas in imorgon och jag har typ 150 sidor kvar om inte mer, smart jag vet :=).  Lämnar bloggen nu och återgår till svenskan och matten. 


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 11 december 2011 11:53

Igår vann Barca 3-1 mot Real men jag måste ändå erkänna att när Reals första mål kom så började jag känna mig orolig och tänkte NEEEJ nu förlorar Barca men det gjorde dom inte. En bra match måste jag lägga till.


Barca for life :) 


Idag blir det bara en hemma dag och jag hoppas att ps3 kommer idag så jag kan spela lite. Bus somnade precis i min säng så jag passade på att göra detta snabba inlägg :) 


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 10 december 2011 22:35

Ikväll är det fotboll på menyn ;) Barcelona möter Real Madrid. Barcelona är självklart mitt favoritlag så det är problem med vilket lag jag ska hejja på ikväll ;)


Under tiden jag bloggar så är matchen redan igång och det står 1-1


Idag har jag bakat lussekatter med mamma och syster, och det bästa med det är att man får smaka efteråt Muuuummms :). 

Blev en myskväll runt 8. Det blev godis och massa gott framför tv:n med familjen. Bus åt massa ostbågar det var det ända hon åt tyckte jag. Just nu sitter jag hos syster och ser matchen som jag skrev innan, syster är ingen fotbolls fanatiker som jag :) Men snäll som hon är låter hon mig sitta på hennes rum och se på matchen.

Nu ska jag återgå till matchen och hoppas att Barcelona vinner ikväll


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 9 december 2011 19:27

Hejhej förra inlägget var låst som ni vet men det var för att jag brhövde skriva av mig lite. Idag hämta jag kusinen och sen stanna vi kvar lite på fritidsgrden i skolan och han satt lite på hel spänd eftersom vi inte visste ifall han fick va där så var han luite rädd för att röra sig. Men det var som jag sa till han att om du inte hade fått vara här så hade de sagt till oss när vi kom. Efter ett tag tröttnade han så vi gick hem och han satte sig och spelade och nu har jag en stund kvar innn jag ska läsa engelska boken City of Bones. Tills vidare så får ni ha det så bra ni som nu läser min blogg :)


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 8 december 2011 21:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards