Alla inlägg under maj 2016

Av Elin Nilsson - 23 maj 2016 12:35

Ja uppehållet var inget planerat utan det bara blev så för det var mycket som hände i förra veckan och jag behövde bara andas och ta in allting. Det som utlöste allting var att jag ringde polisen för att kolla om mitt register är skickat eller kvar hos dem för förhandlingstiden är 1-2 veckor kan vara längre beroende på hur många som beställt och sedan 3-5 arbetsdagar för PostNord att dela ut det, och jag beställde mitt för 3 veckor sedan och det hade inte kommit så var tvungen att ringa för att kolla. Den som svarade där var jätte snäll och trevlig men det hon sa gjorde mig arg, inte arg på henne utan på hela situationen, det visade sig att de skickat mitt register den 4 Maj och jag ringde den 20 Maj vilket innebär att det skickades för 16 DAGAR sedan och där stod jag fortfarande utan register och då växte den där paniken för där finns mina uppgifter, inte för att jag är straffad eller liknande men personuppgifterna finns där och jag vill inte ha de på villovägar. Så den kvinnliga polisen hjälpte mig att beställa ett nytt och hon lovade att det skulle komma till mig i mitten av denna veckan senast i slutet så jag hoppas att det ska komma, för mig innebär det att jag gått miste om 2 veckor som jag hade kunnat jobba, jag hade alltså fått lön nästa månad men nu blir det inte så för att PostNord slarvat bort mitt register. Till saken hör att jag även ringde till dem men den jag fick tag i gjorde mig mer arg än någonsin för hon bara ja men sånt brev kan vi inte spåra och jag kan inte mer än beklaga att det blev så. Jag var jätte arg pga anledningen jag nämnde tidigare men också för att hon liksom "skyllde" ifrån sig på att de har många brev som de sorterar per dag, ja men alltså det struntar väl jag fullständigt i? Så jag har alltså surat över det och inte känt för att blogga för jag visste att det skulle komma mer än vad som behövs sägas. Så nu hoppas jag verkligen att det kommer denna veckan annars vet jag inte vad jag gör!!


Sen hade vi även Ronja hela veckan medan Malin jobbade och sen på fredagen så hade Malin ett party "BH skola" man fick lära sig om BH hur de ska sitta osv och hur man ska ta på den. Det var trevligt och vi var sammanlagt med Malin 8 st så ganska få men väldigt skönt också att vi var så få. Vi kände allihopa så inget sånt att någon var okänd eller liknande. Efter det så följde Nettan med mig och mamma hem för att hon skulle stanna över helgen. Så umgicks med henne hela helgen och igår (söndag) var vi på Leos Lekland som har öppnat på Ekslingan 10 Helsingborg jätte kul hade vi vi var där från 10-13.30 och vi hade super roligt. Tänkte att jag ska blogga om Leos i veckan med bilder osv och berätta vad vi tyckte mer utförligt. 


Nu ska jag äta en bulle för ikväll ska jag passa tjejerna så hinner inte äta mat innan och jag vill inte äta någon mat innan jag går heller för jag ska vara där 16.30 och sen äter jag mat med dem någon gång mellan 17 och 17.30 så en bulle nu blir perfekt. 


Vi hörs i veckan.


/Elin

Av Elin Nilsson - 12 maj 2016 11:20

Jag har haft oturen att klämma mitt pekfinger i ytterdörren och haft fruktansvärt ont varje gång jag böjer det eller använder det så har inte velat blogga helt enkelt. Jag klämde som sagt fingret i ytterdörren i måndags när vi skulle gå och handla och det gjorde så himla ont och det svullnade upp och sen stack det i halva fingret plus nageln. Igår var det äntligen bättre men då kan man ju passa på att dänga knäet på kanten av bordet, för varför ska man gå utan att ha ont någonstans? Haha inte nog med ett klämt finger som äntligen blivit en aning bättre så har jag nu ett svullet och ett ömmande knä, just my luck!


Veckan är snart slut och jag har en sak planerad inför nästa vecka. Jag har ingenting i helgen vad jag vet eventuellt har jag dock någon plan men det återstår att se vad det blir av det. Nästa vecka är det bara en sak planerad och jag hoppas att jag får mitt register då om jag inte hinner få det denna veckan, att vänta är inte min starka sida så mitt tålamod börjar ta slut nu. 


Nu ska jag ta på mig strumpor och ett par skor för att gå med mamma till affären och handla inför middagen idag, köttbullar på burk med gräddsås och makaroner. Jag är inget stort fan av köpta köttbullar men det får väl gå ändå haha.


Vi hörs nog lite senare idag annars imorgon! 


/Elin

LCC

Av Elin Nilsson - 11 maj 2016 15:00

Nu har jag provat 1 av 2 schampoo som jag beställde från Apotea. Löwengrip care and color thank god for that, alltså det måste vara någon gåva från ovan haha. Jag har varit lite skeptisk mot att prova "kändis" produkter för att ja man vet aldrig och mamma har samma känsla men alltså denna gången backar jag långt bak från det statementet. Jag har provat Back to Balance det är mot fet hårbotten och torra toppar, helst ska man nog kombinera med balsamet i samma serie för att motverka de torra topparna lite extra men jag har inte kombinerat dessa två utan har kombinerat med balsamet från serien Long lastning och det har fungerat utmärkt det också.

Back to balance ska som sagt motverka fet hårbotten vilket jag då har och jag har sett ett resultat. Min hårbotten känns inte lika fet och håret blir inte lika fett i hårbottnen lika fort som jag upplever att det blir av "vanligt" schampoo så jag är absolut nöjd med det köpet, jag tvättade mitt hår varannan dag tidigare och nu tvättar jag det var tredje eller var fjärde dag. Jag kombinerar det med balsamet från serien Long lastning och det gör att hela håret håller några dagar längre än vanligt så jag är ju mer än nöjd med dessa två produkterna. Jag kommer definitivt att köpa nytt när det är slut även om det är bra mycket dyrare än "vanligt" schampoo men det är ändå värt pengarna så jag "slänger" hellre ut de pengarna på ett schampoo som är bra än kanske på ett schampoo som ger mindre lyster och håller kortare tid.



Ett stort plus som Back to Balance och Long lastning schampoo har gemensamt är UV skydd, det skyddar alltså mot solen och hur bra är inte det? Ett minus är att BtB har en max gräns på 250 ml och har man långt hår som mig och gärna tar lite mer schampoo än rekommenderat så tar det slut rätt fort men LL har en tub på max 500 ml, jag hade önskat att även BtB finns i 500 ml men det kanske kommer? Är ni utefter ett schampoo som motverkar fet hårbotten men även som håller ditt hår nytvättat lite längre så är BtB ett bra alternativ, jag har inte hunnit prova LL ännu eftersom att jag har kört på BtB och kombinerat med LL balsam och det har fungerat utmärkt för mig, jag har även kört utan kombinationen med LL balsam så det behövs absolut inte att man köper balsam till. Hur det fungerar med andra balsam har jag inte testat eftersom att jag inte har något annat balsam hemma än LL balsam för tillfället, men det skulle nog fungera bra att kombinera med något annat balsam.


/Elin

Av Elin Nilsson - 9 maj 2016 20:55

Jag sa att det skulle bli en lugn vecka men visste också att det mest troligen skulle komma att bita mig i rumpan, vilket det också gjorde haha. Moster ringde igår och frågade om jag kunde ta Bella idag (måndag), imorgon (tisdag) och sen även på onsdag, självklart kunde jag sagt nej men det är ändå skönt att ha "något" att göra även om det varit skönt med en lugn vecka där det inte finns några måsten. 


Vädret är äntligen på topp, nästan lite för mycket på topp, för det är så varmt att man knappt vill gå ut och går man ut vill man helst hitta skugga fortast möjligast. Jag har dock tagit vara på värmen ordentligt då jag passat på och vara ute varje dag nu sedan i torsdags då värmen smällde på och igår stod jag i gassande sol för att kolla kosläpp, ett rätt dåligt val men ändå ett roligt val. Dåligt tack vare att det var mitt i solen och under den varmaste perioden (mellan 10-13 brukar det vara varmast) och vi tänkte inte så mycket på det att det kunde bli så varmt som det blev. Jag, Malin och Ronja var det som var på kosläpp och det ägde rum på Fredriksdal kl. 11.00 och vi var där redan 09.50 haha och det var fler än vi som tänkte gå dit tidigt för att få plats vid stallet. Många kom till strax innan elva men då var det så fullt att det nästan var lite synd om de som kom då för det fanns ju ingen plats alls längre fram utan rätt långt bak, men det gäller ju att vara där tidigt på just en sådan grej och speciellt när det är en helg då kommer fler än vad det kanske gör en vardag. Nåja vi hade en lyckad dag trots det värma vädret som nästan tog kål på oss. 


Idag grillade vi på gården och sedan åt vi ute, vi liksom passade på nu när man kunde både grilla och äta ute för till Midsommar brukar det vara dåligt väder så vi kan enbart grilla sen får vi äta inne. Elias kom förbi en runda och då hade jag, Ronja och Elias vattenkrig med vattenballonger, jag var nog den som blev blötast för Elias teamade med Ronja så de kastade bara på mig hela tiden och sen kom Ronja på att om tog en mugg och fyllde med vatten och sen kastade det så blev personen man träffade mer blöt än om man kastade en vattenballong, så där lade jag risigt till haha. Mina byxor var genomblöta, mitt linne var genomblött och smutsigt och jag frös men vi hade kul och då tar jag att jag blev blöt haha. 


Nu ska jag fortsätta kolla på hockeyn, Sverige förlorar nog men vad gör det om hundra år?


/Elin

Av Elin Nilsson - 7 maj 2016 10:56

Denna veckan har jag knappt hunnit andas och då lider bloggen som vanligt haha. Jag vet inte ens vad jag har gjort denna veckan förutom att jag har stenkoll på tre saker eller fyra beror på hur man räknar. Jag passade tjejerna i tisdags eftermiddag fram till 20.00, i onsdags hade jag arbetsintervju kl 09.00 och just nu inväntar jag bara mitt belastningsregister så att jag kan skicka det till min arbetsgivare så att jag kan börja jobba, äntligen som jag längtat efter att få ha ett riktigt jobb. I torsdags passade jag tjejerna igen 10.00-15.00 och igår fredag hade jag Bella 11.00 och 15.30 vet att jag hade henne en gång till denna veckan men minns inte om det var måndag eller tisdag haha. Jag har alltså haft fullt upp nu och jag har inte hunnit sätta mig vid datorn plus att det äntligen är fint väder i Helsingborg. Det är strålande sol från ca 09.30 till 20.30 varje dag nu fyra dagar i sträck så jag passar även på att vara ute och njuta så tiden blir knapp. Men nästa vecka är rätt lugn skulle jag våga påstå men vet också att det kommer bita mig i rumpan för så blir det varje gång jag säger att det blir en lugn vecka så blir den hektisk ändå haha. 


Idag ska jag tidsinställa ett inlägg inför veckan mest bara för att vara på den säkra sidan, och det ska jag hinna göra innan jag ska med mamma och pappa till kyrkogården i Ekeby för att sätta blommor till farmor och farfar sen ska vi till Väla och köpa lite grejer på BR leksaker till kusinbarnen. Den ena pojken har precis fyllt 4 år och moster tog med sig den ena presenten upp igår när hon åkte till dem i Stockholm, den andra pojken fyller 1 i början på juni och då ska vi ha något till honom också ska vi även passa på att köpa en present till 4 åringens lillebror som fyller 1 år i slutet av augusti, och som av en "tradition" så köper vi även en "present" till 4 åringen mest bara för att vi har det så att köper vi till två så köper vi till tre just när de är små för att inte göra någon skillnad.


Nu måste jag snabba mig om jag ska hinna innan vi ska köra. 


/Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards