Alla inlägg under juli 2011

Av Elin Nilsson - 24 juli 2011 11:54

Som många av er säker har märkt så är det inte så många lösenordsskyddade inlägg på bloggen. Det finns väl visa som tycker det är bra medans andra tycker det är mindre bra. Anledningen är väldigt enkel, det är för att nu under sommaren händer det inte så speciella grejor. Visst händer det speciella grejor men inte samma grejor som händer när jag är i skolan, därför så kan ni räkna med att fram till den 18 Augusti så lär det inte finnas så många lösenordskyddade inlägg. Men från och med 18 Augusti och framåt så blir det fler lösenordsskyddade inlägg. Jag lösenordsskyddaar vissa inlägg för att jag inte vill att personen eller personerna jag skirver om ska hängas ut i bloggen ÖPPET, utan att bara dom som har mitt lösenord får läsa dom inläggen, för dom som har fått mitt lösenord vet vem personen eller personerna är. Men nu ska jag ner med mamma i tvättstugan och tvätta :)

Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 23 juli 2011 22:53

Hej idag gick jag upp runt halv 11 tjugo i 11 då jag möta av att mamma och pappa håller på med min dator och har ingen aning om varför. Sen får jag skynda mig att äta och ta på mig då vi skulle ut på babyproffsen och sen vidare till väla inom telenor för att sen gå och äta. Väl på babyproffsen blir det att köpa en sittdyna till vagnen Malin har till hennes bebbe, det blev en orange och den lyser verkligen upp hennes vagn. Sen när vi var på väla gick vi in på telenor för att prata med dom om min försäkring på min Iphone och när Nettans x8 kommer, när vi fått svar på det går vi för att äta. Efter att vi ätit går vi ut till bilen och när vi sitter ibilen frågar jag mamma om hon har hört av sig till Malin då vi skulle dit, men det hade hon inte så jag frågar henne om jag ska höra av mig till henne men då säger hon bara nej det behövs inte hon tvättar ju ändå så hon är väl hemma. När vi kommer till porten hemma hos Malin trycker vi koden och går in, när vi kommer upp på deras våning möts vi av Maluin och bebben som kommer ut ur hissen med tvätt, Malin skulle åka ner i tvättstugan igen för att kolla så att hon inte hade glömt något, och jag väljer att följa med ner. När vi kommer upp är mamma i full gång med att sätta i sittdynan i vagnen. Väl färdig med den så går vi ut i köket där både jag och mamma hjälper Malin att vicka hennes tvätt, sen blir det lite snack och vi visar vad vi köpt. Efter att vi varit hos Malin åker vi inom MAXI för att handla. Det blir en del grejor blandannat en tröja till mig och böcker till Nettan och mat till imorgon. Nu har jag glömt att berätta att vi var på engelbrekts boden okså där vi köpte kläder till både mig, Nettan, mamma, pappa, bebben, E och A. Se åkte vi hem och var hemma lagom till Sommarkrysset då satt hela familjen samlad för att se på det. Nu sitter jag och bloggar och pratar med Malin och snart blir det reprisen från Big Brother från tidigsre i år.


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 21 juli 2011 21:14

Hej, jag har haft fullt upp denna veckan. I lördags åkte vi till väla för att jag skulle köpaa en nya mobil. Det blev en vit Iphone 4 och jag är nöjd med mitt köp. I tisdags gick vi upp till Kul i Juli och just denna tisdagen var rätt tråkig, förutom när vi skulle hem då vi fick veta att vi hade vunnit något från härliha hem. Vi köper alltid ett program och där står det 4 siffror och våra var 1277 och just det nummret blev det. När vi kommer hem och öppnar det så vet vi inte vad det är för något men vi gissadee på en ljuslykta, tyvärr så kan jag inte visa någon bild på den då jag inte har lagt in bilden på den från min mobil till datan. Igår så passade vi Ronja och Lajka då Malin och Kent skulle till Danmark. Senare på kvällen grillade vi med grannarna och alla hade roligt åt Ronja och hon hade roligt. Sen gick jag och Ronja upp eftersom hon var trött och hon hade precis somnat när Nettan och Lajka kommer upp och Lajka börjar skälla. Sen somnade hon om lagom tills Malin och Kent kom och Lajka började skälla igen så hon vaknade. På kvällen skulle jag äta jordgubbskräm men det fick jag inte göra utan Ronja åt upp den åt mig istället. Idag jobbade mamma och jag, Nettan, Malin och Ronja skulle ut på väla. Det blev Chlas Ohlson(stavning), Lindex och sen glass hos en jävligt sur tjej. Senare promenerade vi till Coop Extra och efter det blev det babyland och sen ringde vi pappa och han kom och hämtade oss. Vi lämnade av Malin och Ronja hemma hos dom medan jag, Nettan och pappa åkte för att hämta mamma på jobbet. När vi kommer dit visar jag henne mitt skal som jag köpte till min Iphone på väla. Vi orkade inte laga mat när vi kom hem och det regnade något fruktansvärt så det som stod på menyn hemma hon familjen Nilsson var PIZZA och det är super duper gott. Efter maten satte sig alla i vardagsrummet och jag ska vara ärlig jag somnade och sov i 1 timme. När jag vaknade tog jag med mi mammas data in på rummet och nu sitter jag framför den samtidgit som jag ser på Liar Liar på 6:an. Kl 11 blir det Big brother repris från tidigare i år. Men nu lämnar jag bloggen för den här gången.


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 13 juli 2011 12:30

Nu är det en hel vecka sen jag bloggade och jag som sa att jag skulle bli bättre på det, men jag har inte haft tid förräns idag fast egentligen har jag inte tid idag heller då jag ska till Rusta och Väla idag med familjen. Igår var vi uppe i grytan och titta på kul i Juli och det var riktgit kul. Mina fastrar kom till oss vid 18.00 och sen promenarde vi upp och där uppe möter vi upp Malin och co. Senare kommer någon som vi känner och vi snackar och sen går hon. Min faster börjar dansa och vi hade skit kul, min kusin Kajsa kom upp senare då vår kusin C och hennes ena barn skulle åka hem. Efter promenerade vi tillbaka hem till oss, mamma och pappa och fastrarna drack kaffe medan jag och Kajsa Bajsa satte oss på mitt rum och spelade Wii fifa 10. Men nu måste jag avsluta bloggandet då vi ska iväg om 10-15 min så jag får väl se till och blogga när vi kommer hem. 


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 7 juli 2011 21:53

Det blev aldrig att jag bloggade igår då jag och Nettan stack upp till Malin och co för att följa med om till stranden lite senare på dagen. Dagen spenderades på stranden så därför blev det inget inlägg igår. I skrivandets stund sitter jag på mitt rum och är inne på facebook och tittar samtidigt på Jersey Shore. Innan idag såg jag Vampire Diaries. Sen kom Malin och bebben ner på besök och pappa körde för att hämta hem mamma från hennes jobb. Imorgon ska jag nog inte göra något speciellt, så då blir det nog lite mer bloggande imorgon men inte helst säker på det. Men ni får ah det så bra tills nästa gånmg jag hör av mig. 


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 5 juli 2011 17:07

Det blev inte att faster och fabror kom för dom skulle jobba. På menyn hemma hos Nilsson blev det pastasallad med kassler mums !! 

Kort inlägg bloggar imorgon puss&kram Elin

Av Elin Nilsson - 5 juli 2011 11:03

Det blev aldrig ett inlägg igår då jag och Nettan åkte upp till Malin och co för att hitta på något med dom. Och när vi kom hem så orkade jag inte sätta mig vid datorn för att blogga, så jag tar gårdagens dag idag istället.

Jag och Nettan tog bussen upp till Malin och promenerar bort till dom från busshållsplatsen, utanför dom väntar Malin, bebben, E och L på oss. Vi gick till pålsjöskog för vi skulle mata ankorna och fiskarna om man nu kan kalla dom fiskar för dom är jätte stora. Efter att vi hade matat dom så promenerade vi hem igen, väl hemma satte vi igång trassel och tittade på den. Hemma hos Nielsen stod det plättar och pannkakor på menyn, vi åt det tillsammans med glass. Sen blev det lite soffhäng igen då alla var trötta. 19.05 kom pappa occh hämtade mig och Nettan. Vi kom hem lagom till Lotta på Liseberg då hela familjen samlas och tittar på det. Det var gårdagen. Nu till dagen idag.

Idag ska min faster L och fabror O komma till oss för att sen 18.30 ska vi bege oss upp till grytan där det blir kul i Juli. Malin och co kommer också dit ska bli trevligt. Vad som står på menyn idag hemma hos Nilsson vet jag inte riktigt än men får väl åter komma när jag vet det. Jag får se om jag hinner skriva ett inlägg efter kul i Juli men mest troligen blir det inte så då det slutar 21.30 och vi lär va hemma igen till 22.00 och då kommer jag inte orka sätt mig vid datorn och blogga så då får jag göra det imorgon istället. 

Vi hörs Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 3 juli 2011 21:11

Ja som skrivet tidigare så var jag ju på ÖoB och Willys med Malin och bebben, vi kom hem runt 2 tiden. När vi kom hem så stod det kotlett med potatis och sås på menyn hos Nilsson, något vi alla faktiskt tycker om. Efter maten blev det lek och bus med bebben. Pratade med stora E i mobilen efter allt bus och skoj med bebben. Nu är det kväller och jag ska strax hoppa i min pyjamas och sätt mig och titta på Vampire Diaries på Nettans rum om hon inte ska se Veronica Mars. Imorgon kanske jag och Nettan tar oss upp till Malin och co om vi inte ska göra något annat. Förhoppningsvis så har vi inte EllePelle imorgon (man kan ju alltid hoppas). 


Det  blir ett inlägg imorgon med kanske två vet inte riktigt än men en sak är säkert att det bli åtminstonde ett inlägg imorgon för det ska jag hinna med. Ha det bra så hörs vi imorgon!!


Puss&Kram Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards