Alla inlägg under december 2012

Av Elin Nilsson - 28 december 2012 22:31

Jag vet att jag lovade en mer utförlig rapport om min jul och mina julklappar men jag har inte orkar och orkar inte nu heller.. Varför? Jo för att jag olyckligtvis har blivit sjuk, vem kan jag tacka? Jo min syster L och min systerdotter E....
Detta inlägg är skrivit från mobilen för att ge er en förklaring till varför jag inte bloggat, och nu tänker jag sova och hoppas på att jag snart blir frisk.....


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 24 december 2012 22:01

Detta blir enbart ett bildinlägg på mina julklappar. Imorgon blir det en mer utförlig rapport om dagen och julklapparna :)

Av Elin Nilsson - 22 december 2012 21:44

Hej!

Första dagen på jullovet avklarad. Hade avslutning igår på skolan och jag lämnde den här terminen med blandade känslor men allt kommer gå jätte bra hoppas jag i alla fall. Har dock två läxor nu under jullovet som jag måste göra men det känns inte som om att jag orkar prioritera dom just nu eftersom att jag har faktiskt jullov. 


Nu är jag även helt klar med julklappsinköpen och förhoppningsvis så blir alla glada för det dom får. Och jag själv har väl inte direkt önskat mig något utan jag får väl hoppas på att min famlij känner mig så pass bra så att det vet vad jag kan tänka mig att få eller vill ha. Men jag brukar ju bli glad för allt jag får även om jag inte önskat mig just den saken.


Julafton hos farmor imorgon som alltid, dock blir det lite trångt i år då hon har flyttat till en mindre lägenhet men en bättre så att det blir trångt gör inget. För i övrigt så bor ju farmor ensam så vad skulle hon med en stor och dålig lägenhet till? Ja du det är en fråga jag och min familj ställde oss i 3 år, men nu har vi fixat en mycket bättre till henne. Så alla ni i Ekeby som hör något annat kan ju läsa meningen övanför några gånger så får ni veta sanningen :)


Sen blir det att fira jul på måndag med familjen och mormor då samlas vi alla hemma hos oss, käkar lutfisk, potatis, fiskpinnar och senapssås, sedan blir det Kalle Anka och efter det käkar vi köttbullar, prinskorvar, skinka och bröd. Efter att mamma och pappa har diskat så blir det julklappsutdelning och i år är det extra roligt för att R är så stor nu så hon kommer att få hjälpa till att dela ut julklapparna och lite sånt. 


Men nu ska jag åter gå till FB, pratar med mina kära systrar L och M.


Ha det bra så länge.



Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 16 december 2012 10:27

Igår åkte jag hem till min kusin Kajsa på Dalhem runt 1. Vad gjorde vi där?
Käkade tacos, pluggade och sen bakade vi rulltårta eller hon bakade och jag tittade på ;)
Efter baket så gick vi ut och träffade Stassi, Kajsa ville gå till Jt och se om han också ville hänga med ut. När jag, Stassi, Kajsa och Jt var på väg tillbaka så kom Bill och Bull ;)
Stassi skulle hem och byta om för att hon frös så stannade vi anda kvar utanför och snackade... Vi gjorde egentligen inte så mycket utan vi gick mest bara rundor på Dalhem som luffare ;)
Fast det var ändå kul. Vid 6 kom mamma, pappa och Bettan och hämtade mig så stack vi till mc och köpte med oss mat hem. Efter det så blev det lite lördagsmys och idag ska vi till Väla och shoppa julklappar..

Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 11 december 2012 20:10

Idag var garanterat en av mina roligaste och bästa dagar i skolan. Tyska i 2 timmar sen slutade vi.. Först hade vi typ verblära på tyskan och sen spelade vi "hänga gubben". Två lag och man skulle gå fram en och en och varannan gång, ta en lapp och antigen rita, skriva motsattsen eller försöka förklara ordet på lappen på tyska. Jag var med den absolut bästa gruppen. Maggan, Dibbe, Lisa, Mylle och Suber vi skrattade som fan. Maggan skulle gå fram och rita ordet så sa Dibbe säg ordet på albanska och vi dog.. Så fort vi sa något men andra laget var snabbare så vi bara näää vi sa det först vi ska ha poäng annars är det orättvist och sånt.. Vi skrattade och skrek mer än vad vi spelade. Imorgon är det lång/kort dag, det beror lite på hur man ser det då jag går från 8.15 till 14.15 plus att jag ska prata med Madde om lite planer inför APL och en annan sak. Mycket självständigt just nu i skolan och det gillas till en viss grad men samtidigt inte. Måste göra klart engelskan till imorgon och jag har inte ens börjat, trevligt...


Måste tyvärr lämna bloggen, men återkommer snart tror jag ;)

Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 10 december 2012 23:06

Hej kära bloggläsare.

Bara två veckor kvar til jullovet, samtidigt som jag längtar så gör jag det ändå inte. Vår rektor som har betytt en hel del för mig ska sluta och börja jobba inom en annan branch. Är glad för hennes skull men skolan kommer inte vara den samma utan henne, känns som att så fort jag fäster mig vid någon så lämnar dom min, först S, sen N och nu C. Känner mig typ övergiven eller vad jag ska kalla det. C har hjälpt mig hur mycket som helst och jag har kunnat prata med henne om allt, jag kommer inte klara det utan henne. Hoppas bara att den nya rektorn är lika bra annars vet jag ine vad jag gör. Igår grät jag mig till sömns, jag är så ledsen för tillfället och jag vet inte vad jag ska göra, jag kan inte kontrollera när jag börjar gråta, så fort jag hör Cs namn så gråter jag.. Orkar inte mera


Inte långt kvar nu och förhoppningsvis så blir allt bra. 


FRÅGA: Är pepparkaksgubbar och pepparkakor rasistiska? Och vad är det i så fall som gör det rasistiskt? 


Puss&Kram Elin


Av Elin Nilsson - 4 december 2012 22:42

Gymnasiet trodde jag skulle bli roligt, inte så att skolan är dålig eller att dagarna är långa eller att vi har mycket plugg men allt är så annorlunda. Vår tysklärare är sämst hellre att vi inte hade gått dit för att man lär sig ändå inget där..
Korta dagar nästan löjligt korta, typ som en tisdag t.ex 8.50-10.50 lönt liksom?!
Men ändå är gymnasiet så annorlunda gemfört med grundskolan, från lärare som inte gjorde så mycket för sina elever till lärare och rektor som gör så mycket dom bara kan för sina elever. Från en bra tysklärare till en dålig, gå från ett G till ett VG bara sådär? Det är helt sjukt, allt är annorlunda..

Att läsa på gymnasiet kändes till en början meningslöst men nu känns det helt okej. Läser ekonomi med inriktning business på Thorén business school här i Helsingborg. Har
Världens bästa rektor gillar henne över mycket och det har jag aldrig sagt om mina rektorer men hon är ett undantag..
Svammel svammel så här på kvällen men nu ska jag fortsätta att titta på tv ha det så bra


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 2 december 2012 09:07

Åh den lyckan som uppstår när man ligger i sängen nerbäddad under täcket och ser på årets julkalender, ett extra plus är att det är snö här i staden.. Vackra Helsingborg!!

Nu ska jag öppna mitt paket, vi har det som en tradion i min familj att man får något från den 1 December ända fram till den 24 Decemer. Det behöver inte vara något stort..

Puss&Kram Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards