Direktlänk till inlägg 10 juli 2016

Fredriksdal

Av Elin Nilsson - 10 juli 2016 20:24

Jag vet, jag vet, det var ett bra tag sedan sist men faktum är att just nu har Malin semester och vi har några fullspäckade dagar de dagar jag inte kommer jobba vill säga. Men en veckosumrering tänker jag att jag ger er och sen får vi se när nästa inlägg dyker upp. 


Måndag- Då började Ronjas tre veckor långa simskola och just första dagen övade de grodben och att inte vara rädd för vattnet, fungerade super bra och Ronja var taggad på fler simskoledagar. Vi mötte upp Kajsa efter simskolan och gick en snabbis till Fredriksdal och sen hem till Malin. Vi promenerade bort till hemköp och Kajsa åkte hem och vi åkte ner till mamma och pappa. 


Tisdag- Då var det dags för simskola igen och efter simskolan så åt vi lunch på resturang Camilla, eftersom att jag sen skulle jobba kl 15 så åt vi tillsammans för jag skulle inte hinna hem och få i mig mat innan jag skulle vara på jobb. Vi åkte hem till Malin och där var jag farm till ca 14.30 innan jag promenerade bort till Kärnan för första passet på Kul-I-Juli. Det ösregnade från 15.30 till då showen började 19.00 och då kom mamma, pappa, Malin och Ronja. Mamma hade stövlarna med sig till mig så att jag skulle slippa bli blöt om fötterna. Jag var kvar där till ca 23.00 då vi skulle packa ihop allting innan vi kunde gå hem. 


Onsdag- Det regnade men Ronja skulle ändå till simskolan och då åkte vi men väl där så ville hon inte så vi åkte hemåt, jag hem till mig och Ronja och Malin till sig. Sen blev det bara slappande framför tvn haha. 


Torsdag- Vi skippade simskolan för Ronja tyckte det var kallt, istället traskade vi till Fredriksdal för att kolla in Dräng och Piga för en dag, vi flätade festeband och gjorde hasselnötsvisselpipa. Ronja hade the time of her life för Åsa som jobbar på Fredriksdal visade henne lite allt möjligt och hon fick göra en massa saker, det slutade med att det kom ett helt gäng och då delade Åsa upp halva gänget till mig och andra halvan till henne så att jag kunde berätta vad man gör för något och hur man gör, kul! Sen gick vi hem tror dessutom att jag åkte hem direkt efter men minns inte riktigt haha.


Fredag- Det skulle varit simskola men Ronja ville inte idag heller så Malin och hon kom ner till oss på eftermiddagen för tanken var att vi skulle leka med kusinbarnet som är nere nu i tre veckor men det blev inte av det heller, tråkigt dock för Ronja hade längtat super mycket. Så vi var bara hemma här och sen på kvällen började det regna så pappa körde dem hem så de slapp gå till och från bussen i det tråkiga vädret. 


Lördag- Besökte vi Fredriksdal igen men denna gången med några andra som vi tog med oss dit för att visa vad man kan göra nu, det blev lyckat för allihopa och det är inte ofta allting uppskattas av alla haha. Vi gjorde björkvispar och flätade festeband igen och sen fikade vi och efteråt var det dags för halva gänget att ta bussen hemåt så det blev en kort runda men det nöjde vi oss alla med. Jag stannade över hos Malin och Ronja för att Ronja tjatat om att jag ska sova hemma hos dem så passade på igår. Men att sova med Ronja krävs att man är cirkusartist eller akrobat, för hon är ju inte den lättaste att sova med. Hon har halva sängen men ändå ska hon ligga på en och om det hade gått hade hon krypt in under huden haha. 


Söndag- Vi trotsade regnet och tog oss till Fredriksdal för idag var det dags för Slåtter. Nu var vädret så kasst och varit hela veckan så höet var blött så det gick inte riktigt att göra det vi skulle gjort men vi nöjde oss med de aktiviteter som erbjöds. Ronja fick göra en häxkvast (inför påsken om ett år haha), en ny björkvisp till mormor och hon passade på att spela Allan Ballan med både Åsa och Anna haha. När regnet började till ta igen så bestämde vi oss för att gå hemåt och då hämtade jag bara precis min väska och sprang till bussen haha. Och nu väntar jag på att fotbollen alldeles strax ska börja och sen ska jag sova, för imorgon är det dags för simskola igen om vädret inte är super dåligt för då tvingar vi nog inte dit henne även om det vore bra så att hon hinner lära sig simma. 


/Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

MIA

Av Elin Nilsson - 3 januari 2017 23:00

Shit vad bloggen varit down for counting hur länge som helst. Jag beklagar den sorgen haha men jag har haft mycket i skolan, tenta, seminarium, prov, inlämningar osv osv det har liksom ätit upp mig inifrån jag har inte ens hunnit andas. Julafton kom ...

Av Elin Nilsson - 11 november 2016 23:01

Jag vet!! Alltså hur dåligt är det inte att jag inte bloggat på två månader?! Men if the truth should be spoken så är det helt enkelt att skolan kräver så mycket tid och engagemang vilket jag visste men inte trodde riktigt på. Jag har ju iofs själv v...

Av Elin Nilsson - 4 september 2016 20:18

Jag har inte haft någon som helst tid för bloggen eller tid finns där väl alltid men har haft fullt upp med att hinna göra det där sista innan skolan började, vilket den gjorde den 29/8. Jag trivs helt okej det är fortfarande lite si och så men allt ...

Av Elin Nilsson - 19 augusti 2016 20:59

Hej Vi laddar för fullt här hemma inför den stundande finalen i OS finalen mellan Sveriges damlandslag och Tysklands damlandslag, jag hoppas ut i fingerspetsarna och hel hjärtat på att Sverige går och vinner och att de helst gör det under ordinarie...

Av Elin Nilsson - 15 augusti 2016 21:10

Två veckors uppdateringar har jag missat men jag tänkte att det tar jag igen nu och sen ska jag försöka skriva ett inlägg till denna veckan om det hinns med vill säga.    1-7 augusti   Måndag- Vi gjorde inget särskilt vad jag kan minnas haha....

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards