Alla inlägg under augusti 2014

Av Elin Nilsson - 31 augusti 2014 20:04

Har egentligen ingen direkt ursäkt till den super dåliga uppdateringen, har dock ägnat bloggen en tanke lite då och då men aldrig riktigt vetat vad jag ska skriva. Denna veckan som gått har jag haft två en timmes lektioner vilket innebär att jag egentligen har varit ganska så ledig, med undantag för dessa två lektionerna. Dock var jag inte riktigt ledig eftersom att jag skulle jobba med "500-lappen" har nog inte berättat vad det är men det gick ut på att vi skulle samla in 500 kr två och två till i fredags (29/8) som min mentor sedan samlade in under fredagens Hx- festival där vi även skulle tävla i skolkampen. Skolkampen är en tävling mellan gymnasieskolorna i Helsingborg för att se vilken gymnasieskola som är bäst i stan, den gick super för min skola eftersom vi vann hela skolkampen vilket innebär att Thorén är stadens bästa gymnasieskola. Det är dock inte 100% sant men jag är stolt över min skola, dock närvarade jag inte på skolkampen eftersom min dag blev helt katastrofal efter morgonen och det är inget jag tänker gå in på, inte just nu! 

Imorgon drar skolan igång på riktigt lektioner från morgon till sen eftermiddag för det mesta, det kommer finnas dagar då jag enbart kommer befinna mig på skolan en timme eller bara några få. Vi flyttar i slutet på oktober början på november och då kommer dessa få timmar i skolan inte kännas lika jobbiga eller ansträngande eftersom att jag kommer befinna mig nere i stan och kan lätt ta mig hem eller göra något annat, det går inte riktigt ute på Maria Park. 

För övrigt så har det väl inte hänt något super mycket hos mig denna veckan. Var nere en runda på Hx igår men det var ingenting roligt eller något som jag tyckte var intressant. Det var så litet, utspritt och glest mellan de olika knallarna som fanns nere på ångfärjan och det kändes bara trist. Det var fel dagar att ha det på, alla infödda helsingborgare vet att slutet på augusti inte är någon sommarvärme man ska vara glad om man kan bada utomhus en sista gång innan regnet tar vid- så varför just sista helgen i augusti? Det är onödigt! Men nu var det som det var och jag hoppas att det blir bättre till nästa år. 

Imorgon ska jag även på bio- förhandsvisning av "min så kallade pappa", ska gå med Nettan och Malin medan mamma och pappa passar lilla Ronja. Kan alltid göra en mini recension av filmen, dock är jag ingen som gillar svenska filmer så om den imponerar på mig då är den jäkligt bra.

Resterande av veckan ser ganska lugn ut, inget planerat mer än att jag måste göra matematik läxan- 30 tal till nästa vecka och läsa på historian.

Det får väl avsluta mitt inlägg för dagen, kommer att uppdatera igen imorgon om en incident som inträffade idag- vill inte ta det just nu eftersom jag fortfarande är ganska arg, besviken och lite chockad. 


/Elin

Av Elin Nilsson - 21 augusti 2014 14:49

Bilder som jag lovat och lovat ska komma upp verkar inte vilja som jag vill. Mobilen och datorn ville inte samarbeta, systemkameran och datorn ville inte hellre samarbeta, så min sista chans till att få till bilderna var att scanna in dem via skrivaren men det funkade inte heller! Jag har inte en ängels tålamod när det gäller teknik som strular det är det värsta som finns och ännu mer irriterande blir det när det är bilder till bloggen. Så vad gör jag istället? Nu lägger jag bilderna på is ett tag och sedan försöker jag igen någon annan dag! 

Idag hade jag skola trodde jag men det visade sig att vi är lediga ganska mycket nu för att vi jobbar med ett case- går ut på att vi ska samla in minst 500 kr genom antingen försäljning eller något liknande, till nästa fredag vilket innebär att vi är lediga från lektioner men inte från caset. Detta får jag veta halv 10 imorse när jag redan befinner mig på skolan i väntan på att dagens första lektion ska börja, kändes ju så där kan jag säga. Stackars nya elever som möts av kaos! Därför kommer det kanske inte bli jätte regelbunden bloggning eftersom att jag tillsammans med två klasskompisar ska fixa in dessa pengar under helgen och sedan en bit in på nästa vecka. Jag hoppas att bloggen inte blir allt för lidande pga detta, men kan inte lova något. 

I och med att skolan var "inställd" så åkte jag med mamma och pappa till maxi för att handla och imorgon eftersom att jag är ledig imorgon igen ska jag träffa Carissa en stund, innan jag ska på handledarmöte i skolan med min grupp.

Ville mest bara höra av mig och komma med lite information dels om bilderna och hur det blir framöver. Hoppas att ni har haft en bra vecka, att den fortsätter att vara bra (eller blir bättre) och att er helg sedan blir super bra! 


/Elin

Av Elin Nilsson - 20 augusti 2014 21:19

"mobilblogg"

Idag blev det helt andra planer, hade ju planerat att blogga idag också eftersom att jag helst vill hinna med minst två inlägg per dag men idag blev det inte alls som planerat. Kommer bli svårt att blogga två inlägg per dag dels för att måndagar och onsdagar så är Ronja här och ibland på fredagar, sen blir det svårt att blogga när jag inte har något att skriva om heller. Men imorgon ska det komma minst två inlägg och sen kanske ett extra som plåster på såren för dagens uteblivna bloggning.
Idag var det andra dagen i skolan- inget jätte märkt vidrigt fortsatte med vårt nya case och sedan fick vi vårt schema. Går 1 timme på måndagar och 2 timmar på fredagar och resterande är bara kaos dagar haha.
För att ha tankarna på annat håll så har jag läste i min bok som jag förövrigt lånade idag, behöver tänka på lite annat. Jag är redan inne i tidiga morgnar rutinen eftersom att Ronja kommit till oss klockan 8 i ca tre veckors tid redan, så inga problem dock att lägga sig tidigare än 23 är ett problem haha.
Men nu tänkte jag lämna bloggen måste sova tidigare än 23 ikväll för annars blir det hel galet!

 
Boken som jag läser just nu; my life next door. Super bra bok!

/Elin


Av Elin Nilsson - 19 augusti 2014 17:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Elin Nilsson - 19 augusti 2014 17:34

Nu när jag vilat, pratat med en skolkompis inför morgondagen och varit med mamma i affären sätter jag mig här och tänkte blogga om lite roligheter.


Främst är det ganska mycket om Fredriksdal eftersom att jag vill påpeka detta fina ställe, oavsett om det är sommar eller vinter så är det alltid lika fint och lika mycket aktiviteter på gång. Fram till oktober så är det höst kick-off, där du tillsammans med ditt företag eller en grupp människor kan få en guidad tur och ha fyrkamp och lära dig massor av historia om Fredriksdal, Helsingborg och Skåne- ska försöka ta en runda själv också har inte varit på något kick-off tidigare men det finns alltid tid för det, bättre sent än aldrig? 

Den 28 September är det Mikaeli marknad- om jag inte minns helt fel nu så kan man handla lite smått och gott från fredriksdal och när producerade produkter. Se på när man gör äpplejuice i en "gammal" maskin, se på frukt och utställningar om olika saker. 

Sen är det julmarknaden som kommer i december. Där har man även chansen till precis som på höst kick-offen att få en guidad tur och gå in i det olika byggnaderna som finns på Fredriksdal och få lite historia om hur man t.ex firade jul förr i tiden osv osv. Har heller aldrig varit på guidade tur där men varit på julmarknaden och det är super mysigt, dock dog det ut tillsammans med att min mormor blev sjuk och sedan gick bort hastigt, men nu tycker jag det är dags att ta upp den traditionen igen eftersom det är väldigt fint att gå där.

Alla vuxna betalar 70 kr inträde och barn upp till 18 år går in gratis! 

Det enda som skiljer i priserna är de guidade turerna under höst kick-offen och under julmarknaden då får man boka en guide och sedan uppge hur många man är och därefter får man ett pris som man betalar, eftersom det handlar om hur många man blir, vad man vill göra och hur många  guider det behövs. 

Men ett besök på Fredriksdal under Mikaeli marknaden och julmarknaden är ett måste för alla som kan gå dit då det är super mysigt att gå där och extra mysigt är det att gå på julmarknaden ifall snön har lagt sig. Det blir en härlig familjedag och familjestämning av att gå där och en bra förberedelse inför julen- vet ni om att det enbart är 19 SÖNDAGAR kvar till jul? Det är drygt 5 månader!!

Har ni tid att befinna er på Fredriksdal under dessa marknader så ta tillfället i akt, det är super fint jag lovar!

Jag har ju mer eller mindre växt upp på Fredriksdal, jag har alltid varit där sedan jag var liten och det är alltid lika kul och spännande att komma dit. Nu är det lite mindre kul att gå på t.ex julmarknaden och mikaeli eftersom det var det man gick på med mormor, men mormor ser ju oss alltid så det är lika bra att blåsa liv i traditionen som har legat i vila under 2 år!

Men det var just dem nyheterna som jag tyckte var lite roliga och spännande, inte varje dag man kan dela med sig av något sånt kul på bloggen. Har ju dessutom fått ett erbjudande som jag funderar på att ta, men är inte säker än eftersom att det handlar om en eventuell blogg flytt.. Mer om det en annan dag. Nu ska jag lämna detta inlägget för att sedan skriva ett litet mer privat inlägg om min skoldag.

PS! Tanken var att här skulle komma upp bilder på det jag precis berättat om men datorn och mobilen är inte vänner förtillfället, så gör ett nytt försök imorgon och då med systemkameran!

 

/Elin

Av Elin Nilsson - 19 augusti 2014 09:13

Nu är dagen kommen, jag börjar trean på gymnasiet helt galet och tänk att ni har följt med på bloggen sen 7:an!
Dock börjar jag 10 eller något haha har ingen aning. Det var upprop för treorna och tvåorna klockan 10 enligt 2 veckor sedan men igår blev det helt plötsligt upprop för enbart tvåorna klockan 10 så nu väntar jag på svar från min lärare om treorna har upprop eller inte! Kaos första dagen? Well Välkommen till TBS Helsingborg där dagarna består av kaos och nu är det väl lite extra kaos med tanke på flytten till hösten men ändå! Kaos är vår vardagsmat ;)
Tur pappa kan köra mig dit eftersom man aldrig vet med min skola eller med bussarna. Tänk på stackars ettorna som börjar idag vi välkomnar dem med öppna armar och kaos, scared for life efter dagen!
Nu får jag göra mig redo för skolan och sen bloggar jag igen när jag kommer hem från första kaos dagen

/Elin

Av Elin Nilsson - 18 augusti 2014 19:20

En dålig sak med bloggen är väl att gästboksinläggen inte går att kommentera så får skriva ett litet mini inlägg istället!

Tack fina LinaMaria och Jerry för alla 6 gånger på skattresan och all glädje ni spridit, helt underbart. Utan er hade den inte varit den samma. Ni är super duktiga och både jag, mina systrar och Ronja gillar er jätte mycket. Hoppas det blir någon föreställning till hösten, för vi kan inte få nog av er proffisghet!
Måste dock erkänna en pytteliten sak.. blev helt "starstrucked" igår efter gästboksinlägget, jätte roligt att ni/du kollade in bloggen!

 Alla hälsar tillbaka     


Kram Elin

Av Elin Nilsson - 18 augusti 2014 19:08

Finns inget bättre än att tillbringa sista lediga dagen med Ronja. Hon kom tidigt imorse, lek och bus direkt på morgonen och sedan lite lunch. Idag har vi dock bara varit inne eftersom vädret var lite sämre än igår och vi kände inte för att ta oss ut i blåsten! Vi hade gjort det ifall det bara varit regn men blåsten kändes inte värd att utmanas! Imorgon bärjar Ronja på dagis igen och jag börjar skolan, jag är inte redo för skolan riktigt än allt som kommer med att börja skolan kan stanna borta ett tag till. 

Vad är det med vädret egentligen? Så sent som i fredags gick jag i shorts och linne och solen värmde, men helt plötsligt kom hösten och knackade på fort och tycks inte vara redo för att lämna oss. För min del får den gärna blåsa bort både sig själv och vintern, usch gillar inte kallt väder. 

 

Det lovades lite rolig information idag, men (tycker inte om att säga det) har inte haft tid att fotografera det jag ska dela med mig av med systemkameran. Mobil bilder är inte jämnförbart med systemkamera bilder märkte jag igår efter sista rundan på skattresan då det blev lite fler bilder och en och annan video, som har super dålig kvalité på datorn så vill inte lägga upp dem, plus att alla på bilderna inte är tillfrågade ifall det är okej att publicera bilder på dem! Så den roliga informationen får ni helt enkelt  vänta med till imorgon efter skolan då jag förhoopningsvis har mer tid!

Några önskemål om bloggning? Känner att jag behöver något att blogga om eftersom att skolan drar igång och det är lätt hänt att jag fastnar i den klassiska; skolan tar all tid pausen, har ju hänt några gånger de senaste två åren och vill inte att det ska hända igen! Behöver lite tips och ideér inför hösten


Så håll utkik på bloggen imorgon väntas nog ett eller två inlägg imorgon!

/Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards