Alla inlägg under november 2011

Av Elin Nilsson - 28 november 2011 21:32

Kan ju säga att jag inte var helt överräns med Berit igår. Igår var det julskyltning här i stan och vi hade planerat att gå dit men bara flr att Berit tyckte det var så himla kul att komma just igår så blev det ingenting med den saken. Så kan ju meddela att ajg var och är fortfarande grymt sur och arg på henne, ja du läste rätt Berit lilla. 

Tack vare Berit så orkade jag inte sätta mig vid datan och blogga så jag gör det nu och då lär jag skriva om gårdagen och dagen idag.


Gårdagen: Vaknar av att jag måste gå på toa   

Sen ser jag E och tänker skit samma kan lika gärna gå upp fast att klockan bara är 9   

Sitter och spelar en stund med honom, sen hör jag vinden och mamma berättar att BERIT den djävulen har bestämt sig för att komma till Sverige. Vilket innebar att våra planer förstördes totalt. Vi hade tänkt gå på julskyltningen här i stan man allt ställdes in på grund utav  dumma BERIT. Jag är helt säker på att hon visste om våra planer så hon ville förstöra dom. Varför just igår varför inte någon annan dag? Det finns faktiskt 7 dagar på en vecka du hade inte behövt ta just gårdagen(tänkte att jag ville upplysa dig om detta). Så jag är faktiskt riktigt    på dig. Men så kom kvällen och E skulle hem och M och R kom hit för M har 2 veckor kvar på sin praktikt med denna veckan så är det 3 veckor. Det var gårdagen.


Idag: M väckte mig och frågade om jag kunde lägga mig brevid R i sängen då hon skulle upp. 07.05 vaknar R och jag tänker åh neej inte gå upp nu men som tur var så ville hbus bara ha snutte och bapp. Sen lägger hon sig på mitt ben(fast att hon har nästan hela sängen) och somnar om. Hon vaknar 09.45 och tillsammans tar vi oss ut i köket vällingen väntar. Sen var det liv i huset. Då E också var här. Både jag och E går ju på samma skola så vi hade studiedag idag. E busade lite med bus och sen blev det dax att göra V säg eftersom mamma, Nettan och bus skulle till banken medan jag och E gick till biblioteket. Där lånade vi tre fakta böcker till E

1: Insekter

2: Bermuda triangeln

3: En självlysande bok om havsdjur

Efter det gick vi tips promenaden och sen promenerade vi bort till mamma, Nettan och bus som väntade på oss vid söderpunkten. Allihoppa gick in på konsum och handla sen hem. Väl hemma satte sig E vid min data och jag lekte lite med bus. Så det var vår dag i korta drag, för det hände mer men nu orkar jag inte skriva mer     


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 26 november 2011 17:07

Nu är det exakt en vecka sedan jag bloggade. Jag har inte haft mycket tid i veckan eftersom Bus och M var hos oss. Dom sov här och kommer göra det i 3 veckor till för M har praktik i Gantofta och pappa kör M dit. Jag har också haft mycket läxor så jag har inte orkat sätta mig vid datan och blogga. Idag blir det kanske film med Nettan, förra helgen såg vi rush hour 3 (gammal jag vet men bra ämdå) så idag tänkte jag om vi kunde se en annan film kanske någon komedi eller något. Imorgon blir det julskyltning i stan tillsammans med familjen plus kusinen, som vi passar imorgon då moster jobbar. På måndag kommer E tidigt på morgonen då vi båda har studiedag och jag tyckte lite synd om E att han skulle vara på fritids till 3 när jag ändå skulle vara hemma.


Det var allt för denna gången. Glöm inte att om det är något ni undrar så kan ni alltid kommentera/ställa fråga eller varför inte skirva i gärstbloggen som jag har? 


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 19 november 2011 12:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Elin Nilsson - 17 november 2011 13:20

I tisdags var jag på bio med min syster, vi skulle dit och se twilight maratonet(Twi-day). Väldigt rolig film och sorgsen, jag som sätt alla filmer innan tyckte att 1:an & 2:an var rätt tråkiga eftersom det inte händer något speciellt i dom filmerna men så kom 3:an och det blev mer action i den. Vid midnatt satte dom igång Breaking dawn part 1 och den var slut vid 2 så vi var hemma 10 över 2 den dagen sen var det bara att gå upp på morgonen vid 8 och göra V sig för skolan. Fjärde filmen var rikitgt bra och visa gånger var den hur rolig som helst fast det blandades med sorgsenhet. Mellan filmerna så var det pauser och tävlingar och lite så. Alla som gick på twi-day fick ett VIP-pass som man skulle bära hela kvällen. Men det viktigaste var att vi båda hade roligt iaf älskar dig puss och kram. Nästa år gör vi om det elller hur ?:) Det var allt för denna gången


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 16 november 2011 21:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Elin Nilsson - 16 november 2011 21:12

Jag är riktigt usel på att blogga jag vet. Anledningen är väldigt liten och enkel: Jag går i 9:an nu vilket innebär mycket prov och det leder till mycket plugg. Jag hittade precis en ledig stund nu mellan läsningen av den engelska boken City of Bones så jag kunde gå in och skriva lite på bloggen. Imorgon tänkte jag blogga om gårdagen då jag var på bio med min syster men mer om det imorgon nu ska jag tillbaka till boken 


puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 13 november 2011 15:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Elin Nilsson - 13 november 2011 15:53

Hejhej, idag firar vi fars dag här hemma och precis som på födelsedagar så får man välja vad man vill ha att fika på efter maten. Pappas val blev chokladpudding så det ska vi äta lite senare idag. Igår firade vi systerdottern som blev 13 tänk er 13 år känns som det var igår hon och jag var små och lekte tillsammans, inte så att vi inte leker nu men ja ni fattar. SÅ grattis till henne. Nu har jag inte mer jag vill dela med mig av :)


Puss&Kram Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards