Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

Jag har surat!

Av Elin Nilsson - 23 maj 2016 12:35

Ja uppehållet var inget planerat utan det bara blev så för det var mycket som hände i förra veckan och jag behövde bara andas och ta in allting. Det som utlöste allting var att jag ringde polisen för att kolla om mitt register är skickat eller kvar hos dem för förhandlingstiden är 1-2 veckor kan vara längre beroende på hur många som beställt och sedan 3-5 arbetsdagar för PostNord att dela ut det, och jag beställde mitt för 3 veckor sedan och det hade inte kommit så var tvungen att ringa för att kolla. Den som svarade där var jätte snäll och trevlig men det hon sa gjorde mig arg, inte arg på henne utan på hela situationen, det visade sig att de skickat mitt register den 4 Maj och jag ringde den 20 Maj vilket innebär att det skickades för 16 DAGAR sedan och där stod jag fortfarande utan register och då växte den där paniken för där finns mina uppgifter, inte för att jag är straffad eller liknande men personuppgifterna finns där och jag vill inte ha de på villovägar. Så den kvinnliga polisen hjälpte mig att beställa ett nytt och hon lovade att det skulle komma till mig i mitten av denna veckan senast i slutet så jag hoppas att det ska komma, för mig innebär det att jag gått miste om 2 veckor som jag hade kunnat jobba, jag hade alltså fått lön nästa månad men nu blir det inte så för att PostNord slarvat bort mitt register. Till saken hör att jag även ringde till dem men den jag fick tag i gjorde mig mer arg än någonsin för hon bara ja men sånt brev kan vi inte spåra och jag kan inte mer än beklaga att det blev så. Jag var jätte arg pga anledningen jag nämnde tidigare men också för att hon liksom "skyllde" ifrån sig på att de har många brev som de sorterar per dag, ja men alltså det struntar väl jag fullständigt i? Så jag har alltså surat över det och inte känt för att blogga för jag visste att det skulle komma mer än vad som behövs sägas. Så nu hoppas jag verkligen att det kommer denna veckan annars vet jag inte vad jag gör!!


Sen hade vi även Ronja hela veckan medan Malin jobbade och sen på fredagen så hade Malin ett party "BH skola" man fick lära sig om BH hur de ska sitta osv och hur man ska ta på den. Det var trevligt och vi var sammanlagt med Malin 8 st så ganska få men väldigt skönt också att vi var så få. Vi kände allihopa så inget sånt att någon var okänd eller liknande. Efter det så följde Nettan med mig och mamma hem för att hon skulle stanna över helgen. Så umgicks med henne hela helgen och igår (söndag) var vi på Leos Lekland som har öppnat på Ekslingan 10 Helsingborg jätte kul hade vi vi var där från 10-13.30 och vi hade super roligt. Tänkte att jag ska blogga om Leos i veckan med bilder osv och berätta vad vi tyckte mer utförligt. 


Nu ska jag äta en bulle för ikväll ska jag passa tjejerna så hinner inte äta mat innan och jag vill inte äta någon mat innan jag går heller för jag ska vara där 16.30 och sen äter jag mat med dem någon gång mellan 17 och 17.30 så en bulle nu blir perfekt. 


Vi hörs i veckan.


/Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

MIA

Av Elin Nilsson - 3 januari 2017 23:00

Shit vad bloggen varit down for counting hur länge som helst. Jag beklagar den sorgen haha men jag har haft mycket i skolan, tenta, seminarium, prov, inlämningar osv osv det har liksom ätit upp mig inifrån jag har inte ens hunnit andas. Julafton kom ...

Av Elin Nilsson - 11 november 2016 23:01

Jag vet!! Alltså hur dåligt är det inte att jag inte bloggat på två månader?! Men if the truth should be spoken så är det helt enkelt att skolan kräver så mycket tid och engagemang vilket jag visste men inte trodde riktigt på. Jag har ju iofs själv v...

Av Elin Nilsson - 4 september 2016 20:18

Jag har inte haft någon som helst tid för bloggen eller tid finns där väl alltid men har haft fullt upp med att hinna göra det där sista innan skolan började, vilket den gjorde den 29/8. Jag trivs helt okej det är fortfarande lite si och så men allt ...

Av Elin Nilsson - 19 augusti 2016 20:59

Hej Vi laddar för fullt här hemma inför den stundande finalen i OS finalen mellan Sveriges damlandslag och Tysklands damlandslag, jag hoppas ut i fingerspetsarna och hel hjärtat på att Sverige går och vinner och att de helst gör det under ordinarie...

Av Elin Nilsson - 15 augusti 2016 21:10

Två veckors uppdateringar har jag missat men jag tänkte att det tar jag igen nu och sen ska jag försöka skriva ett inlägg till denna veckan om det hinns med vill säga.    1-7 augusti   Måndag- Vi gjorde inget särskilt vad jag kan minnas haha....

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards