Alla inlägg under december 2014

Av Elin Nilsson - 11 december 2014 00:38

Den senaste veckan har jag verkligen haft sena kvällar gånger alla dagar i veckan, fredagar och lördagar spelar mindre roll eftersom det ändå är helg men måndag-torsdag plus söndag är ju mindre bra eftersom det faktiskt är skola dagen efter! Jag har verkligen inte glömt bloggen och er få läsare jag har som checkar in nästan dagligen även om bloggen ekar tomt, vilket jag uppskattar till tusen. Plugget har legat på en realativ godkänd nivå, det har inte varit extrem plugg förutom i matematik och med tanke på att jag snart kommer gå ut på praktik i sex veckor så hade jag förväntat mig betydligt mycket mer läxor osv. Sen har jag visserligen ett problem som skapar oro och panik inför kommande halvår- gymnasiearbetet! Jag har alltså inte den blekaste om vad jag ska skriva om, missat en deadline, hjälpen får jag inte ens; jag uteblir från den lektionen för att jag vet hur det är, och det sätter en enorm press på mig för jag har ett halvår på mig knappt att fixa ett gymnasiearbete så jag får ta studenten och den pressen är inte att leka med! Jag har prävning i en kurs på onsdag och även ett prov i matematik samma dag vilket för mig inte är något större problem egentligen (älskar matematik) men pressen pressar mig neråt långt förbi min gräns innan jag mår super dåligt, vilket jag gjort ett tag nu. Bloggen blir lidande även om jag inte vill, för bloggen är mitt sätt att avreagera mig en aning men min hjärna, mitt hjärta och mina fingrar har inte velat sammarbeta alls vilket innebär att det ekar tomt här inne. Min känsla för tillfället är ändå att fokusera på att må bra, försöka lösa knutarna på linan som pressar mig neråt och sedan ta tag i bloggandet igen på allvar- för det är detta jag vill, jag vill blogga! Men ibland är det så himla svårt att ens få till en tid att sätta sig vid bloggen, att ha något att skriva eller att ens veta att idag kommer det att bli en bra dag. Uteblivna skoldagar denna veckan, inte okej jag vet men det är så ibland, ibland behöver jag bara stanna hemma och sova ut eftersom att vissa nätter är värre än andra, och morgondagen kommer för nära inpå de timmar jag lyckats sova. 

Jag laddade ner en app för ett tag sedan som ser hur man sover och den har jag haft stenkoll på sedan dess, den startas varje kväll och sedan stängs den av när jag vaknar- den mäter alltså hur djupt eller lätt du sovit och hur länge du varit vaken; väldigt praktiskt framförallt för mig som har sämre dagar! Under dessa veckor (tror det är tre veckor) har jag haft två nätter där jag somnat direkt och sovit djupt fram till en timme innan jag vaknar, det för mig är ändå bra eftersom att jag egentligen sover ganska lätt och det har alltid varit så, men extra lätt under dåliga dagar,

Nog om min sömn känner jag! 


Sen har jag även hunnit med under dessa veckor? Månader? Som jag inte bloggat att få en ny vän; bara det är något stort. Bli sur på lärare gånger trettio tusen ungefär haha. Och även hunnit bli arg på min rektor; vilket faktiskt inte var mitt fel, denna gågen får hon skylla sig själv och allt är hennes fel. Utgången hade inte behövt bli som den blev så jag känner ingen direkt ånger över att jag blev arg däremot kan jag känna ånger för att jag "skrek" vilket för mig egentligen inte är alls okej oavsett hur arg jag än är, men det var nödvändigt! 

Varit på julmarknad på Fredriksdal väldigt mysigt men hur kallt som helst! 

Pratat skype med Kelly vääldigt länge i fredags. Utöver skype så smsar vi dagligen och jag menar dagligen! Ingen hinner vakna förrän man smsat den andra typ och sen fortästter det tills att någon av oss bestämmer sig för att sova och sen är det samma visa dagen efter! Det är super kul att faktiskt kunna göra det och ändå känna att jag inte tröttnar, det är riktigt skönt också för vi har inte känt varandra mer än ca en månad så det är lite roligt faktiskt!


Känner att detta inlägget börjar bli rörigt och sticka iväg från ursprunget, men jag ville bara checka in och skriva lite och förhoppningsvis dröjer det inte alls lika länge till nästa inlägg, lovar dock inget! 


Ett 20 minuters inlägg som är både rörigt och kanske en aning svår att förstå men jag gjorde mitt bästa och nu känner jag även att John Blund är på väg åt mitt håll för börjar bli lite trött! Lite mer sömn i natt vore uppskattat plus att det är sovmorgon imorgon vilket passar mig alldeles utmärkt. 


Godnatt

/Elin


PS! http://readingabook.blogg.se/- en skolblogg jag driver med tre klasskamrater, kolla in den och få lite inspiration till en ny bok att läsa nu i vintermörkret! Allt skrivs dock på engelska men tror inte det blir något problem för er. DS!

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards