Alla inlägg under mars 2016

Av Elin Nilsson - 29 mars 2016 19:51

Igår var jag som sagt på bio tillsammans med Malin, Ronja och Elias filmen vi såg var Zootropolis och den var super bra. Det handlar om Judy Hopps som är en kanin och som drömmer om att en dag bli polis. Hon går ut polishögskolan med högst poäng och sen blir hon placerad i staden Zootropolis där allt är möjligt. Hon följer upp ett spår tillsammans med räven Nick och hur de träffades får ni se filmen för att veta för det är ett speciellt moment och vill inte ge er det. Tillsammans med Nick löser hon ett brott som handlar om 14 försvunna djur, vilddjur, som har blivit lite galna. Hur som helst så handlar filmen väldigt mycket om att man inte ska ge upp sina drömma för att allting är möjligt och jag tycker det är ett bra budskap att ge till barn men även till vuxna, för så länge man vill något så är ingenting omöjligt. Ronja skötte det bra igår mycket bättre än med Alvin och gänget det var dock ca en timme in i filmen som det blev lite läskigt och då kunde hon inte längre sitta still och det började även små krypa i benen på henne men hon skötte sig ändå bra tycker jag. Men hädanefter tror jag att vi alltid kommer välja Knattebio när vi ska på bio med Ronja eftersom att det är filmer som varar ca 40-50 min och det är i praktiken egentligen det hon klarar av men vi kommer ändå prova med fler långfilmer för hon blir också större så hon lär fixa det bättre och bättre. 

Efter bion så gick jag och Elias hem på ett håll och Malin och Ronja gick hem på ett annat håll. Elias skulle hem till sig och jag till mig så jag släppte av Elias hos honom eftersom att han bor två hus innan mig eller ja det är ett hus mellan oss så han bor i andra huset men det är bara ett hus som skiljer oss åt. Hemma åt jag mat, stek, potatis och gräddsås. Efter så råkade jag somna en timme och vaknade typ lagom tills vi skulle äta persikor med grädde haha. 


Idag? Passade jag vovven vi tog en lång promenad på ca 45 minuter i det härliga vädret som Helsingborg bjöd på idag, riktigt vårväder men det blåste lite kyligt men det var skönt att känna solens strålar mot ansiktet även om det inte värmde. Vi hämtade hem Ronja från förskolan kl 13, hämtade mina spel från min kusin K och när vi kom hem så spelade jag lite spel på den stationära datorn och sen var det dags för mat, stekt köttfärs och fjärilsmakaroner. Malin kom vid 17 och strax efter så åt vi chokladpudding eftersom att pappa fyller år idag och det är hans absoluta favorit efterrätt, så vi tog chokladpudding till kvällsmat istället för macka. Malin och Ronja åkte hem för ca 20 min sedan och nu ska jag snart ut till mamma och pappa för att kolla på tv. 


Imorgon? Ingenting planerat mer än att jag ska duscha på morgonen och sen får vi se vad som händer. 


/Elin

Av Elin Nilsson - 27 mars 2016 12:32

Påsken kom emellan bloggandet, typ standard att någonting alltid kommer emellan. Hur som helst så hade vi påskfirande igår och alla i familjen var hemma vilket inte hänt varje påsk så i år var det lite speciellt haha. Vi passade även på att fira pappa som fyller år på tisdag, vi brukar köra ihop påsk och firandet av pappa för att slippa ha ståhej två gånger och eftersom att påsken infaller rätt nära varandra så fungerar det super. Nettan och hennes kille hade köpt ett tanke spel till pappa men det slutade med att vi alla satt och försökte oss på de kluriga och de mindre kluriga grejerna som skulle göras, super kul. Han fick även lotter från grannarna och från Linda med familj och från Malin så fick han karameller och pengar och från mig fick han ingenting, eller alltså jag vill köpa något till honom men han vill inte ha något så jag tänker att när han hittar något så kan jag köpa det till honom. Igår passade vi på att umgås och prata och ha kul så mobilen gick inte varm alls igår och inte heller kameran så det finns inga bilder från gårdagen vilket brukar hända när vi har högtidsfirande för då är vi samlade och pratar och har kul så jag ser inte det som något minus att mobilen knappt användes och att det inte finns bilder från dagen. 


Idag? Jag tror att jag, Malin och Ronja ska sticka över till moster för att hälsa på kusin barnen M och V och kanske även deras mamma K om hon är där vill säga. Det blir dock närmare kvällen som det sker eftersom att Malin har ett extra barn och vi kan inte ta med det extra barnet så vi väntar tills att hon har blivit hämtad av sin pappa. 

Jag har ingenting annat för mig idag vilket är rätt så skönt för jag är trött idag från gårdagen för det blev en ganska lång dag. Idag blir nog detta det enda blogginlägget eftersom att jag inte vet om vi ska smita över till moster ikväll och vi brukar stanna där ett tag så det kan bli lite sent ikväll och då kommer jag mest troligen inte att sätta mig vid datorn när jag kommer hem.


Imorgon? Då är det bio med Malin, Ronja och Elias. Vi ska äntligen gå och se på filmen som vi har sagt länge att vi ska se på och nu när alla är lediga imorgon, eftersom att helgerna är så fullbokade för oss alla tre (fyra men Ronja ingår hos Malin) så har det liksom inte blivit av, men så imorgon passade det perfekt så det ska bli kul hoppas filmen är bra och att Ronja orkar se mer av denna än av Alvin och gänget. Mer om det imorgon. 


Nu ska jag fixa min stationära dator så den kan ominstalleras. 


/Elin

Av Elin Nilsson - 22 mars 2016 12:00

Jag nämnde i ett av mina svar från månadens frågor att min bäst egenskap nog är att jag är så kreativ. Jag menar allting jag gör får en twist, det går inte att leka vanligt jag får knasiga idéer som fungerar och som blir roligare. När jag spelar spel med tjejerna så är det inte "vanligt" det blir så mycket roligare samma om vi bara skulle sitta ner och rita så blir det en hel lek för att jag är så rastlös i kroppen och har så mycket kreativitet i mig som jag måste få utlopp för haha. Härom veckan så passade jag tjejerna och de ville leka kurragömma, det är vår nya lek när jag passar dem haha, så skulle lilla E räkna så fick jag världens knasigaste idé åt stora E. Hon hade såna här "bokhyllor" som sitter fast i väggen och den nedersta hyllan är som när tom förutom några påsar och en väska, så vi tog ut grejerna och E kurade ihop sig där inne och sen byggde vi för med påsarna och väskan, där satt hon och fick ont i ryggen haha för att lilla E inte kunde hitta henne, till slut kröp hon fram och jag hade så roligt för att det såg inte klokt ut heller. Lilla E gömde sig sedan i nedersta hyllan bredvid, hon satt på en stol och blev täckt av påsar och några lådor, vems idé? Haha min! 


Nästa stora "plan" var att gömma stora E i garderoben som är full av kläder men jag rev ner några kläder så att hon fick plats och sen hängde vi upp kläderna framför E och där stod hon och gömde sig haha. Jag städar dock alltid upp efter oss det är viktigt att tjejerna vet att även om vi leker och att det ser ut som ett bombnedslag så måste vi städa efteråt så det gör vi alltid. Så våra "hyss" syns inte när mamman kommer hem haha för då är det inte längre ett bombnedslag. 


Jag älskar att få utlopp av kreativiteten och jag älskar att jag kan få det med barn som älskar att jag är precis som dem, älskar att leka och leker med glatt hjärta. Stora E sa, när jag passade de hos deras pappa, "Du skulle bli en bra dagis fröken för att du är så full av energi och kommer på så roliga lekar och är rolig att leka med för att du känns som ett barn trots att du är vuxen". Hur man ska ta det vet jag inte, men JAG tog det positivt, därför att mitt mål är när jag passar barn att de ska ha roligt tillsammans med mig inte sitta på sina rum eller framför tvn. Tillsammans ska vi ha roligt och inte var och en på sitt håll. Jag älskade att E sa så jag bara kände ett lyckorus för då har jag uppnått mitt mål, hon säger det varenda gång och lilla E stämmer in. Ronja brukar också säga att det är roligt med mig så jag uppskattar det enormt. Ett mål är ett mål men det krävs engagemang och tid att uppnå ett mål och mitt viktigaste mål är uppnått men det kommer alltid att behöva uppnås varje gång.

Jag älskar mitt jobb och med den anledningen så har jag också sökt förskollärare på högskolan så håll tummarna för mig!!! 


/Elin 

Av Elin Nilsson - 21 mars 2016 21:04

Jag insåg idag eller ja redan igår att jag trodde helt fel med att jag är förkyld igen, det är pollen säsong redan så det är det som gör att jag känner mig förkyld. Jag är oerhört trött och täppt och det är jag alltid under pollen säsongen så jag borde förstått det tidigare istället för att tro att jag blev förkyld igen haha. Men nu när jag är medveten om att det är pollen så tar jag allegra som varar i 12 timmar och fungera utmärkt, jag har provat så många olika mediciner för pollen men allegra fungerar bäst för mig. Den är dock dyrare än de andra pollen medicinerna men det får jag stå ut med för fungerar det så får priset kvitta känner jag. 


Nu längtar jag så mycket efter sommaren, sena kvällar då det fortfarande är varmt, när det är soligt om dagarna och jag badar varje dag. Grill kvällar med grannarna, sitta ute och fika. Alltså åh snälla sommaren kom nu, jag längtar extra mycket efter den just dessa dagar för det har varit väldigt fint på förmiddagen framåt eftermiddagen innan det blivit lite sämre lite för tidigt nästan. Jag har verkligen inte tålamodet till att vänta och framför allt längtar jag nog mest för att Fredriksdal har sommaröppet och vi hänger ju i princip där alltid, det är mitt sommarställe haha! Så mysigt där. 


Men nu ska jag kolla på Criminal Minds och sen är det CSI:Cyber.. Imorgon jobbar jag 14.30-21.10 hos tjejerna.


/Elin

Av Elin Nilsson - 21 mars 2016 14:28

Igår var jag, Malin och Ronja på Emil teater på Sundspärlan här i Helsingborg. Vi bokade det redan i februari om jag inte minns helt fel, de hade två föreställningar kl 14 och 17 och vi gick på den tidiga. Den var jätte bra och jag älskade koreografin haha hur kan jag ens skriva det där? Ja det är något nytt för mig också att uppskatta arbete kring en föreställning istället för själva föreställningen, jag uppskattar självklart även föreställningen men jag tror att en föreställning eller film blir bättre om jobbet bakom är hårt och man kan se det belysas genom showen. Ronja hade även turen på sin sida och träffade en ny tjej kompis som är lika gammal som henne eller ja det skiljer ett halvår, dessutom har de nog båda tur för de börjar på samma skola till hösten ifall inte flickans mamma ändrar på flickan. De lekte tillsammans efteråt och Malin bestämde med flickans mamma att de skulle få leka igen i veckan så jag ser väl att det var tur i otur att vi "glömde" boka biljetter och att det gavs en extra föreställning kl 14 för hade vi gått kl 17 så hade de aldrig träffats så det var nog "skrivit i stjärnorna" att vi nästan glömde bort föreställningen. 


Ronja köpte en mysse och en bysse precis som Emil har och det var ju världens bästa köp enligt Ronja och hennes kompis. Efteråt lekte de i jordbodalen och där finns vatten och ja deras "pistoler" var ju inte så speciellt fina efteråt haha. Ronja somnade med kepsen och pistolen på kvällen och imorse hade hon med sig det till dagis så det var ett bra köp, inte dyrt heller så det var perfekt. 


Idag har vi Ronja och hon går om kring i enbart trosor, myssen och med byssen i handen och sjunger Emil sångerna från igår haha. Nu kommer snart Malin från jobbet och då ska vi äta kyckling, potatis och bea sås super gott. Men nu måste jag kolla min stationära dator den pep till vi hörs eventuellt lite senare idag annars imorgon. 


/Elin

             


PS! Under den fina Emojin gömmer sig Ronjas kompis och hon täcks pga att jag inte vill "hänga" ut henne i bloggen utan att fråga. På detta viset syns hon inte och det finns inget namn så ingen vet vem det är helt enkelt. 

Av Elin Nilsson - 21 mars 2016 12:30

Månadens frågor kommer upp nu, jag fick även inspiration till nya inlägg via frågorna och svaren super kul. 


  1. Sover du med något gosedjur? Ja… eller de ligger i min säng och det är två krambjörnar (care bears) som har hängt med mig sedan jag var 7-8 år gammal. Så de är urtvättade och ganska slitna men de hänger fortfarande med mig i sängen. 
  2. Har du kvar klädesplagg från när du var liten? Ja dock mest från tiden då jag var bebis. 
  3. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min huvudkudde och en filt.
  4. Vilken var den senaste bok du läste? Messi biografin, fast den är inte utläst än. Den senaste utlästa boken är ”torsdagarna i parken”. 
  5. Läser du dagstidningen? Om man räknar papperstidning så nej men läser Aftonbladet i mobilen via deras app och ibland även Helsingborgs dagblad. 
  6. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej. 
  7. När var du i kyrkan senast? Senast måste ha varit för drygt ett år sedan när farmor begravdes. Men nej det är det inte kom jag på, i december precis innan julafton var jag i kyrkan för att mina kusiners morfar begravdes. 
  8. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Jag har två plus en, Nathalie som jag hade i engelska och tyska, Linda som jag hade i syslöjd och sen Sara som var en extra resurs på skolan så inte riktigt min lärare men hon var med på svenskan b.la och även engelskan ibland.
  9. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Kan ha varit mamma och pappa men även Malin. Jag värderar det mesta som någon gör för mig lite extra för man ska inte ta saker föregivet.  
  10. Vad lyssnar du på just nu? Flashlight av Jessie J
  11. Har du varit med i tidningen? Ja när jag föddes och när jag fyllt år. 
  12. Vad är det för färg på din tandborste? Den är blå men en dinosaurie på. 
  13. Har du någon piercing? Ja har hål i öronen använder dock inte örhänge så ofta men jag kan om jag vill. 
  14. Din största vinst? Att jag har mina syskon som alltid ställer upp, min mamma och pappa. Det är nog min största vinst. Klyschigt men sant. 
  15. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook och Instagram, men främst besöker jag bloggar: Paula Uribe, Hugo Rosas, Isabella Löwengrip (Blondinbella), Kitty Jutbring, Magdalena Graaf, Gabriella Joss, Elaine Eksvärd, Emma (pasmallen.nu) och mina systrars. 
  16. Vilket är ditt drömjobb? Förskollärare, älskar barn och älskar att få utlopp av min kreativitet så det är nog mitt främst drömyrke och har varit så länge jag kan minnas. 
  17. Vad har du haft för husdjur? Alla möjliga sorters fiskar. Vi har pälsallergiker i familjen så har alltid fått nöja mig med fiskar. 
  18. Svär du ofta? Nej inte längre, jag gjorde tidigare men jag har kommit ifrån det. 
  19. Sverige när det är som bäst? När sommaren knackar på dörren, när man kan vara ute och njuta av solen och värmen, bada och när nöjesparkerna öppnat för säsongen.
  20. Vilken är din bästa egenskap? Det måste bli min kreativitet. Jag går all in i allting och bara twistar till allting så allting blir lite roligare och spännande. Förklaring kan komma i ett annat inlägg. 
  21. Är det viktigt att fira födelsedagar? Både jag och nej, vi har alltid firat men vi har inte ställt till med några brakfester utan det räcker med familjen. 
  22. Vad gör dig ledsen? Mycket, men främst barn som far illa eller äldre. Mord och bråk gör mig också ledsen men det triggar nog mer min ilska egentligen. 
  23. Vad gör dig glad? Det mesta, ibland kan det dock vara svårt att göra mig glad men annars är det inget speciellt som får mig glad.
  24. Vem är din förebild? Jag har ingen aning. Tror inte jag har någon förebild egentligen utan jag kör mitt race och lär mig av mina misstag men även av andras i min omgivning. 
  25. Är du rädd för blod? Jag är absolut inte rädd för blod däremot kan jag få en ”pirrig” känsla i magen när jag ser blod, men även sår och när jag ser ett plåster. Svårt att förklara men det liksom pirrar till i magen vid sådana tillfällen men är absolut inte rädd för blod. 
  26. Vilken färg är dominerande i din garderob? Ingen spontan färg, men mycket ljust. Vitt, rosa, blått, lila, grått. Har inte mycket mörkt men det finns något enstaka plagg. 
  27. Vilken är din favorit högtid? Jul och påsk. Båda två för att det är den enda gången som vi samlas allihopa som en familj. 
  28. Vilket stjärntecken är du född i? Vattumannen. 
  29. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? I kylen är det mjölk, min soyayoghurten, smör och juice. I skafferiet är det O’boy. 
  30. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Åka och hämta hem Ronja från dagis. 

Av Elin Nilsson - 19 mars 2016 18:00

Nu är säsong 6 slut och det är enbart en säsong kvar av Pretty Little Liars, säsong 7 är sista eller ja det sägs att det är sista men you never really know. Säsongen börjar i juni skulle jag tro men innan dess behöver jag skriva ner lita tankar, detta kommer vara ganska ointressant för många läsare men bläddra bara förbi. Jag följer en del på Instagram som för PLL teorier och jag älskar några tankar men några tankar får mig ändå att höja på ögonbrynet, inte för att det må vara fel men det låter konstigt. Jag har sett hela serien fram till nu säsongsfinalen av säsong 6 och jag måste säg att denna gången är det by far den bästa säsongsavslutningen förutom halloween episoden och julavsnittet, men det borde inte räknas för att det var ingen säsongsavslutning.


Nu till min poäng, någon läsare som ser serien och vill dela teorier med mig? Jag vill så gärna dela mina teorier men jag vill ha någon att dela dem med, alltså få någon respons och kanske spegla varandras teorier? Jag har alltid haft teorier om vem -A är, vem som gör vad osv och tidigare så hade jag min syster men sedan hennes dator kraschade så har hon inte sett PLL och det är sen typ säsong 4 haha. Jag har en del teorier nu också men den jag skulle dela teorier med det vår bra om den personen eller personerna var på samma säsong som mig eller berättar vart man ligger så jag inte spoilar för personen eller personerna. Detta hade varit ett perfekt tillfälle för mig att dela mina teorier men också höra andras, jag delar en del av mina teorier på Instagram på de konton jag följer men de kontona är på engelska och ibland vill jag bara slippa tänka och bara skriva haha.


Men vad säger ni? Ska vi dra till med en PLL teori kategori? Där vi diskuterar och analyserar och det kan vi kanske börja med att göra en eller två gånger i veckan, jag menar man kan vrida och vända på varje avsnitt för att få fram någon eller några ledtrådar, det vet alla som kollar serien! Jag håller det öppet fram till tisdag och får jag ingen jätte respons (minst en person) så tror jag att jag ändå lägger upp mina teorier men att ni helt enkelt får strunta i att läsa de inläggen och då hoppas jag självklart att jag inte spoilar för er. 


/Elin

Av Elin Nilsson - 18 mars 2016 12:00

Idag ska jag på födelsedagsfirande hos moster och Elias, han fyllde år i lördags så idag ska vi dit och äta mat och fira honom super kul!. Jag har inte varit ute sedan jag blev sjuk med undantag för de små tillfällena som i lördags när vi gick till Malin, i tisdags med Kajsa och igår med mamma men utöver de typ 20 minuterna per gång så har jag inte varit ute. Jag har inte orkat eftersom jag varit och fortfarande är lite sjuk. Jag ska sammanställa månadens frågor också så småningom tror jag gör det ikväll beroende på när vi kommer hem från moster annars får det bli imorgon. Jag tänkte kanske baka en vit kladdkaka att ta med bort för den var så himla god så tänkte att man kunde bjuda på det imorgon trots att det inte är mitt kalas haha. I helgen ska jag nog på bio på lördagen, det diskuteras imorgon och på söndag blir det Emil teater på Sundspärlan, Helsingborg, tillsammans med Malin och Ronja. 


Nu ska jag plöja några avsnitt av antingen Glee eller The Vampire Diaries. Suits är slut för länge sedan så kollar Glee från säsong 1 och TVD från säsong 5. 


/Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards