Alla inlägg under januari 2013

Av Elin Nilsson - 28 januari 2013 12:42

Yeey eller inte :P


Sitter i skolan i Ö3 och har svenska. Vad gör vi? Vi skriver en essä om boken "Populärmusik från Vittula" men det går väl sådär med den saken. Snart har vi syv info i en timme och jag orkar inte sitta och lyssna på en människa, när jag inte ens vet vad jag ska göra efter gymnasiet och så ska jag behöva sitta och lyssna på henne hahha ;)

Kort inlägg får göra ett längre när jag kommer hem. 


Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 1 januari 2013 19:46

Hej läsare! 
Jag har dock inte blivit riktigt frisk än men det bli bättre i alla fall och nu när jag ändå sitter vid en dator så kan jag lika gärna passa på att blogga om både julen, julklapparna och nyår. 


JULEN + JULKLAPPARNA 

Dagen började med att jag fick öppna det sista paketet i adventskalendern som var en chokladtomte. Jag gjorde vid mig, åt frukost och pratade med mamma, pappa och min syster i väntan på att klockan skulle gå. Vid 12 hämtade jag mormor sedan vid 1 kom alla andra. Malin med familj, min bror och Linda med familj så med andra ord så hade vi fullt hus till julen. Vi åt potatis, lutfisk, senapssås och fiskpinnar till de som inte äter lutfisk. Kl 3 satt alla framför tvn för att se på Kalle Ankas jul, men det var så mycket folk i vardagsrummet så jag gick in på mitt rum och Linda följde med. Vi satt och snackade lite allmänt och hade det roligt, jag hade roligt iaf ;)

Sedan åkte Linda med familj hem och vid 6 tiden åt vi igen men då åt vi något helt annat. Vi åt nämligen prinskorv, skinka, sylta, brunkål, bröd och det absolut bästa hemmalagade köttbullar. Vi diskade upp efter maten och sedan blev det julklappsutdelning och jag blev jätte nöjd med alla julklappar. 
Jag fick: 8 böcker,

1 bok från mamma och pappa (50 nyanser av honom) ---- Har jag redan läst ;)

1 bok ifrån mormor och min syster Nettan (50 nyanser av mörker) ---- Har jag redan läst ;)

2 böcker från min syster Linda (babbeldrottningen i New York, och stjärnfall)
2 böcker av min syster Malin och Ronja (Födelsedagsmysteriet och Schlagersabotören) -- Har jag redan läst ;)
1 bok enbart från min syster Nettan (Jag saknar dig, jag saknar dig) ---- Har jag redan läst ;)

1 bok från min systerdotter E (Fotbollsstjärnor 2013) --- Har jag läst ;)

Och ett bodybutter cocosnöt av Nettan.. 

Alla böcker som jag har läst är verkligen värda att läsas.. Lindas stor next på tur. 

Det var julen i stroa drag :)

 

NYÅR: 
Jag, mamma, pappa och syster Nettan satt ensamma hemma och firade nyår, och det var riktigt skönt faktiskt. Vi åt mat och sedan satte vi oss i vardagsrummet och tittade på film (Rabalder i Ramlösabrun med Eva Rydberg på Fredriksdalsteatern i Helsingborg)
Sedan blev det grevinnan och betjänten. Kl 20 satt vi som klistrade framför tvn och spelade bingolotto allihopa ;)
Dock var inte turen på våran sida men det var kul i vilket fall som helst. 
kl 22 tittade vi på en komiker (Michael McIntyre) i väntan på 12 slaget. Äntligen var det dags att gå ut på balkongen och se på alla fina pengar som man tände på. Oj jag menar smällare ;)

Själv har vi inte smällt några på många år, vi tycker om att titta på andras smällare. Sedan gick vi in och vi rasade snabbt i säng eller ja alla andra utom jag. Jag somnade inte förens klockan var 04.00 haha.. Jag var helt speedad.. Detta var nyår i stora dag.. 

 

Idag har vi bara varit hemma och slappat och det behövdes verkligen.. 
Nu har jag inte mer tid tyvärr, måste göra läxan som ska vara klar på måndag och i helgen har jag ingen tid men hade så bra så länge så hörs vi :)


Puss&Kram Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards