Alla inlägg under oktober 2012

Av Elin Nilsson - 22 oktober 2012 16:08

Det hjälper att strida. Pappa och mamma har skickat in papper, haft möte efter möte, pratat med olika personer och mer eller mindre bråkat med alla i bjuvs kommun. Och nu efter 2 månader så får pappa och mamma rätt, nu flyttar farmor från bölet till en service lägenhet. Farmor är väldigt sjuk och hon klarar sig inte själv men nu får hon det bättre. Tur att pappa och mamma kan strida för farmors rätt. Nu ordnar det sig :)

Av Elin Nilsson - 16 oktober 2012 23:54

Precis blivit frisk så åker jag på ännu en förkylning, igår var värst idag är det bara lite hals ont men fortfarande en himla hosta som inte vill ge med sig. Hostar jag lite till går jag väl av på mitten. Bästa medicinen är att ligga nerbäddad i sägen och se på fotboll eller möjligtvis en film. Idag var det Sverige-Tyskland åh vilken lycka, att vara sjuk och titta på fotboll. Sverige lade under med 3-0 i första och tidigt i andra lade dom under med 4-0 men jag hade hoppet kvar på grabbarna iaf på Sebastian Larsson den snygge, Kim Källström den bäste och Marcus Berg den heta. Dock var inte Marcus Berg med ikväll men det gjorde inget Larsson var ju på plan. Jag skrev till min syster att det här vinner vi inga problem men hon var lite skeptisk. Vissa i Sverige är riktiga fjollor men som tur var så lyckades Sverige att vända en 4-0 match till 4-4 helt otroligt, Rasmus Elm och Kim Källström matchens hjältar.
Så en sjuk Elin lägger sig glad, och stolt över Sverige idag.
Ingen skola för mig imorgon. Men nu ska jag sova håll ut till nästa inlägg, förhoppningsvis så dröjer det inte så länge till nästa men man vet aldrig.

Puss&Kram Elin

Av Elin Nilsson - 6 oktober 2012 10:54

Måste bara skriva detta innan jag ska iväg med familjen.
Detta är mina känslor förtillfället och behöver skriva av mig och jag vill att alla ska läsa vad som har hänt därför välde jag ett öppet inlägg, gilla det/ gillade inte jag bryr mig inte.
Igår hände något helt ofattbart, min kusin blev misshandlad på SKOLAN!!! 
Fattar ni?? På skolan blev han misshandlad och ingen hjälpte han helt ofattbart. Anledningen?? Jo för att han sa vad han tyckte och tänkte om en viss grej och då blev dessa hära 7 människorna aggressiva och hoppade på honom, vad är det med människorna i dagens samhälle?? Finns det inga gränser? Har era föräldrar inte lärt er något? Vad var poängen med det hela? Varför ens misshandla någon annan? Patetiskt är vad det är, jag vet om att man präglas av dom man bor, umgås med och vad man ser på tv:n men tänk er för lite innan ni gör något. Situationen kan bli allvarlig. Hade min kusin inte kommt till sjukhuset i tid hade han inte levt här och nu och det är sorligt för att han är min kusin och man kan inte ersätta han det går inte. Han har en familj, släkt och vänner som bryr sg om han och dom kan aldrig ersätta honom. Ni som nu hr misshandlat han, om han hade dött hade ni haft det på ert samvete, ni hade inte kunnat fly från det för att det hade varit ert fel. Ni förtjänar inte ens att se han så här, ni förtjänar inte att komma till Gud, det ni förtjänar är att brinna i helvetet för det ni har gjort. Det är inte första gången ni gör något sånt mot han ni förtjänar inte att se han så här, ni förtjänar inte ett förlåt ifrån han, ni förtjänar inget av honom. Det är synd om er för händer detta en gång till av er så kan ni lika gärna börja gräva era gravar, för hans släkt kommer stå bakom honom. Så jävla patetiska ni är, misshandlar han för att han står för vad han tycker, hade ni velat bli misshandlade för vad ni står för och tycker? Jag tror inte det!! Alla som läser detta tänk er för innan ni gör något dumt, det blir stora konsekvenser och ni kommer att ha det på ert samvete. Vem vill ha en död människa på sitt samvete?? För er som undrar vilken skola eller vilka det var så hålls det hemligt även om jag mer än gärna skulle vilja berätta vad skolan heter men det jag kan berätta är att skolan ligger i Helsingborg, där även jag och min kusin bor. Han kommer få åka mellan sjukhuset till och från bara för er, tack så jävla mycket för att ni nästan dödade min älskade kusin. Hade han dött vet jag inte vad jag hade gjort, han är inte ersättningsbar det finns bara en som han, så snälla patetiska människor låt han vara för nästa gång kanske han inte orkar och då förlorar både jag och min familj han och hans egna familj förlorar honom. Det vill inte jag!!!! 

Återigen gilla det eller hata det jag bryr mig inte. 
Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards