Alla inlägg under april 2015

Av Elin Nilsson - 25 april 2015 20:00

Har haft en super mysig lördag med Nettan, Malin, Ronja, moster och Elias i Pålsjö skog. Vi började dagen med våfflor på paviljongen i Pålsjö vilket var super gott, jag, Nettan, Malin och moster åt våffla med marängsviss, Elias åt våffla med chokladsås och Ronja åt med tre glasskulor(jordgubb, päron och vanilj) medan Ronja och Elias lekte en stund i parken mittemot pratade vi andra fyra och hade roligt. När vi sen kände oss nöjda så gick vi och matade ankorna vid krematoriumet och även fiskarna som finns i den sjön haha. När brödet var slut bestämde vi oss för att åka bort till Mara Park och leka lite på lekplatserna som finns, var av en är en typisk hinderbana och den andra en vanlig lekplats där man kan göra det mesta. Elias hade med sig någon helikopter grej som han flög med och vi andra lekte. Sen började det regna och vi åkte hem. Vi släppte av Malin och Ronja och sen åkte vi andra till Väla då Elias skulle handla något vet inte vad haha, och moster skulle hämta ut biljetter till Väla Pink Party då moster hade sparat sina kvitton fick hon ut några stycken och det innebär att alla sex som var med idag i Pålsjö kommer alltså att gå på Pink Party i maj tillsammans, hoppas bara att det blir bra i år.

Resterande av kvällen har jag suttit med mitt tal som ska hållas på måndag då det är muntliga nationella i svenska och jag hoppas sååå himla mycket att talet håller då jag måste prestera bra för att vara hundra säker på att jag klarar mig vilket är väldigt jobbigt då jag inte gillar att stå där framme och vara i centrum. Men jag hoppas och tror att det kommer gå bra vilket jag vill mer än något annat. Mitt tal har hängt över mig i flera veckor känner jag men har inte brukat allvar men igår och idag satt jag med det och om sanningen ska fram jobbar jag bäst under stress och jag hinner inte förberedda mig lika mycket inför dagen eftersom att det gör mig mer nervös och osäker. Därför är min väntan lite strategi som det samtidigt är väldigt dumt då man missar lite förberedelse tid. Men nu är det färdigt och jag har halva dagen på mig att träna eftersom jag inte vill träna hela dagen då det blir alldeles för mycket träning för min del.


Så fort svenska nationella är över kommer jag att dra igång bloggen på riktigt och den kommer följa mig hela tiden. Jag har helt enkelt inte tillräckligt med tid över till bloggen just nu eftersom att fokus ligger på svenskan och sedan när det är någon ledig stund över så spenderar jag hellre den tiden med min familj än vid datorn för tillfället. För övrigt så rullar allting på dagarna går och kommer och snart står jag med studentmössan på huvudet och har gått ut gymnasiet. 

Jag lämnar för denna gången.


 

Av Elin Nilsson - 12 april 2015 18:59

Älskar att komma in på bloggen och se att det finns läsare med mig även om bloggen ibland är väldigt uttorkad haha. Idag tänkte jag mest bara titta in lite snabbt mellan engelskan och träningen inför nationella i svenska på tisdag. Engelskan går hyfsat okej och svenskan går bättre än okej för att där ska jag bara läsa texthäftet och se till att jag förstår texterna och alla orden vilket jag dock gör. Sen imorgon måste jag läsa på en gång till hur man skriver ett pm för det är det man mest troligen kommer att behöva skriva på nationella på tisdag. Jag känner mig inte alls nervös inför skrivningen eftersom att jag vet vad som förväntas när man skriver nationella och jag känner att jag har växt på tre år så mitt ordförråd är inte alls där det var för tre år sen och jag kommer att kunna prestera bra på tisdag och sen är det bara en sista grej att göra och det är att man ska hålla ett argumenterande tal och det är nog det jag är och kommer vara mest nervös inför för gillar inte alls att behöva stå och prata inför för många personer det är något jag inte har växt till mig i på tre år men det kommer nog så småningom. Förutom nationella denna veckan så har jag matematik och har för mig att vi kommer att ha ett prov till denna veckan och jag är inte alls säker på denna veckans prov och sen är det nationella den 21/5 eller den 22/5 i matematik och det är det jag är mest nervös över även om det har gått bra under tidigare prov så är jag ändå nervös för nationella avgör en stor del av slut betyget. Studenten närmar sig med stormsteg och vi skulle haft en 50-dagars fest på fredag den 17 men eftersom att intresset från eleverna inte var tillräckligt stort och att några lärare hoppade av så blev det ingenting utan man skulle se om man kanske kunde styra upp något annat, kanske en utekväll eller liknande men inget är bestämt dock. Kommer inte ha någon tid över denna veckan tror jag till att sitta ner och blogga så detta blir nog det enda blogginlägget som kommer upp under kommande vecka eftersom att nationella tar upp tid och jag måste ha koncentrationen på nationella och ingenting annat denna veckan. Fast jag ska försöka få till något inlägg!


Bio filmerna som inte blev av att jag recenserade kommer kanske inte heller bli av för det känns inte så jätte aktuellt längre men vi får se. Det kommer även komma ett inlägg angående Lund igår (jaa jag var faktiskt där och jag tror att de flesta som läser bloggen hade räknat ut att jag skulle befinna mig där) hur teatern var, vad vi gjorde efteråt och varför vi väljer att faktiskt åka till Lund och se Teater Trassel.


Tills vidare ta hand om er.


/Elin 

Av Elin Nilsson - 7 april 2015 21:05

Ja det här med att blogga ofta och regelbundet var tydligen något som jag inte kunde hålla. Men sanningen är att jag har helt enkelt inte kunnat planera in ett blogginlägg samtidigt som läxorna ska göras, förberedelser inför studenten (om mindre än två månader gäller det!!) och oro inför om jag ska söka till högskolan eller inte. Jag har haft fullt upp med att koncentrera mig på skolan helt enkelt och därför vilket ni vet att jag tycker är super tråkigt har bloggen fått lida. Men jag hoppas att så fort nationella proven är färdiga så kommer jag känna mig mindre stressad och mer lugn och ha tid över för att kunna sitta och skriva ett inlägg även om inlägget bara skulle ta några minuter att skriva så känns det härligare att veta att jag faktiskt kan sitta ner de minuterna utan att känna mig stressad över att få inlägget färdigt. Bloggen är verkligen det jag brinner för, den är min stora passion just nu och det är den jag vill lägga min tid och fokus på så fort som jag bara kan. I sommar kommer jag att spendera mycket tid ute på olika ställen, främst Fredriksdal vet jag redan nu och då ska jag fota så mycket som jag bara kan så att inläggen får bilder och inte bara text. Kommer naturligtvis fota i övrigt också. Sen är min plan att när jag ska vara borta längre dagar då jag kanske inte har internet eller tillgång till en dator så kommer jag att ha fixat tidsinställda inlägg för att bloggen inte ska ta "semester" igen. För sen vet jag hur det blir under hösten om jag sökt till högskolan eller vad jag nu än kommer att välja att göra så vet jag med mig att kraften kommer finnas där ett tag men sen kommer den sina och bloggen blir lidande igen. Så efter nationella proven så blir bloggandet förhoppningsvis mycket bättre och till sommaren ännu bättre. 


Jag har några grejer jag måste fullfölja också som jag lovat men inte hunnit med, håll utkik i veckan så kommer det upp.



För er som läst om teater trassel och skulle vilja se dem så spelar de i Lund på stadsbiblioteketlördag 11/4 11.30. Jag kommer nog befinna mig där med Ronja, Malin och eventuellt Elias.


/Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards