Alla inlägg under mars 2014

Av Elin Nilsson - 31 mars 2014 20:43

Vilken gmenskap! Vilken kärlek! Och framförallt vilken manifestation!! Det uppskattades till 4000 pers och den fina gesten som man fick av det var helt fantastisk. Halsdukar och tröjor från diverse klubbar runt i landet och även en och en annan barcelona halsduk skymtades i bädden av halsdukar. Härlig känsla när människor visar att de står upp emot vålden som inträffar. Tyvärr var det alldeles för sent för denna reaktionen men den är fortfarande väldigt fin. Men tänk hur dumt det egentligen låter, ett liv var tvunget att skördas för att man skulle vakna upp det är hemskt. Kanske tar jag det mer personligt och med mer känslor än andra med tanke på att jag fortfarande känner sorg efter min fina momor som dog för drygt 1 år nu och sedan min fina granne som åkte iväg på semester men aldrig kom hem. Jag kan ändå inte påstå att jag inte känner något, mina känslor är överallt och ingenstans, ett liv skördades på grund utav att hans hjärta klappade för ett annat lag, inte fel lag utan ett annat. Jag lider med hans barn som nu inte kan prata eller krama honom, det är mer än hemskt. Tro inte att det försvinner, nej det kommer sitta i länge och väl innan det kan bli bättre. Men trots det så kommer det alltid finnas med en "min pappa åkte på borta match för att se sitt favorit lag, men han kom inte hem". Säg det högr för er själva ett tag och ni lär märka hur dumt och otroligt elakt det låter. 4 barn kommer få växa upp utan sin pappa, en fru kommer leva utan sin man, föräldrarna har mist en son och syskonen har mist en bror. Det är hemskt!! Jag är stolt helsingborgare men mitt hjärta är inte iskallt utan varmt. Jag har känslor som just nu står mig upp över öronen så jag vet inte ens vart jag ska ta vägen. Ett liv skördades på grund av dumheter och inte av någon annan anleding, enbart ren och skär dumhet. Människorna som gjorde detta jag hoppas av hela mitt hjärta att ni antingen kliver fram själva eller att någon vågar hänga ut er så att ni får ett straff. Ni förstör för så många, ni har förstört en familj och en fotbollsfest för att ni inte kan hålla era kroppsdelar i styr. Ett liv har skördats på er bekostnad, ingen annans. Det är tråkigt för er, jag känner en skam över att dela stad och fotbollsintresse med er, det är ert ansvar som support att inte gå överstyr, det är ert anvsar att hålla koll på era kroppsdelar och inte någon annans. Alla har rätt att hålla på laget dem väljer utan att känna rädsla. Dags att skärpa er och ta ert ansvar, ta ert straff och sluta tiga!
Visa ert ansikte och stå upp för vad ni har gjort. Dråp, mord eller misshandel kräver att man VÅGAR stå rak i ryggen och erkänna att jag har gjort fel, jag skördade en annan mans liv, så länge man tiger är man en ryggradslös parasit, en som äter på andra människors bekostnad och tror att man kan göra vad man vill!! Vart tog orrdet SOLIDARITET vägen?! Ni är inte mer värda i andras ögon efter det här, ni har dock sjunkit så himla mycket i andras ögon och sen att ni dessutom har mage till att skörda en annans liv och sen inte vågar stå för det ni har gjort? Vad är det för människor? Ni är inte bättre än någon annan! Stig fram och ta ert straff för det ni orsakat! Visa vem ni är. Visa att även om ni gjort detta så vågar ni stå för det. Mannen kommer aldrig tillbaka men det lindrar skadorna ni gjort om ni vågar stå för det! Stig fram och visa ert ansikte! 

Manifestationen var en dunder succé, fina gester, fina människor som kom och visade sitt stöd och förhoppningsvis så får halsdukarna, tröjorna och blommorna ligga kvar ett tag som en påminnelse om vad människor är sinnesjuka nog till att göra. Ett liv skördades igår, ett liv som aldrig går att ersättas. Det gör mig arg och ledsen. Mina känslor är överallt. Ett liv som inte var värt att leva för att hans hjärta slog för ett annat lag. Ett liv som sågs ovärdigt pga att man hade fel lagsymbol. Ett liv skördades och människors hat gentemot symboler och färger på tröjan. 
Låt detta bli en påminnelse, stå upp för våldet och vissa att ni inte deltar i våld, att ni är mer än emot våld. Stå upp för det för den döde mannen, vars liv inte gick att räddas. Stå upp för våldet för dig själv och förhindra framtida uppståndelser. Skyll inte på klubbarna, det är individens egna vansinne som gör att livv skördas och att våld uppstår. Låt det bli en påminnelse för all framtid!!!


Puss & Kram Elin

Av Elin Nilsson - 31 mars 2014 11:05

Jag skäms över vad som hände igår under den allsvenska premiären mellan Dif och HIF. Hur tänker man som supporter?? Är ni tappade bakom vagnen eller? Ni slog en man som precis blivit pappa och som äntligen ville ta sig till en borta match och se sitt favoritlag Dif, ni slog honom så brutalt att han avled av sina skador. Ni som gjorde detta ni kommer att leva med ett mord på ert samvete och jag hoppas det kommer äta upp er inifrån och ut. Hoppas ni skäms och hoppas att ni blir tagna. Jag skulle vilja som många andra se er stå framför barnen till han ni dödade och säga "vi dödade er pappa för att han bar fel färg på sin tröja".
Nej jag är ingen Dif supporter jag är stolt helsingborgare och jag har växt upp med HIF ett stenkast bort från mig och då stod fotboll för familjeevenemang, något man gjorde för att ha trevligt, EN FEST som inte innebar stormande planer, mord och bråk. Nej det fanns inte när jag var lite. Ni så kallade supporter borde växa upp och inse att ni gör bara "er" klubb en stor fet otjänst genom att göra något sånt här och för att inte tala om att ni gör er själva en stor fet otjänst eftersom att det kommer bli så att man som supporter aldrig får vistas på en match. Nej jag köper inte att man ska skrota fotbollen för det är inte fotbollen i sig som skapar detta dumma våld utan det är färgen och symbolen som man bär på sin tröja/halsduk/mössa som skapar detta våldet. Ta bort färgen ta bort symbolen och spela i hel vita tröjor och supportrarna ska gå i samma vita tröja och då ser ni att ni är samma människor men som håller på olika lag. Det finns inget som provocerar den ena supportern till att gå på den andra supportern. Nej det är absolut inte bara HIF:s supporter som har gjort fel. Dif:s supporter stormade en restaurang i lördags och slog oskyldiga människor, fine ingen dog men 5 personer fick föras till sjukhuset med allvarliga skador. Dif och HIF oavsett lag så är vi människor allihopa och förtjänar att gå på en match utan att vara rädd för att man ska bli ner slagen eller värst av allt dö. Igår skämdes jag gånger tusen över att vara helsingborgare och stolt HIF fan men idag, idag skäms jag inte över det utan nu skäms jag över alla som förstör för resten av staden och HIF. Helsingborg är en fin stad där våld förekommer allt mer sällan än ofta men just igår var det idioti att gå på en man som var på väg till en borta match för att se sitt favoritlag. En pappa, en son, en bror och en vän som aldrig med kommer hem. En pappa som aldrig mer kan säga godnatt till sina egna barn som han skapat. En pappa vars föräldrar och syskon gråter ögonen ut sig för att de aldrig mer får se sin son eller bror. Ni så kallade supporter har skördat ett liv ett liv som vilket annat.
Idag har vi i Helsingborg en manifestation för våldet som skördade ett liv. Det är dags att vi står upp för våldet som inträffar i fotbolls sammanhang och inte blundar för det. Twittra, instagramma och gör en status uppdatering med #deträckernu och visa ert stöd. Visa ert stöd med att delta i manifestationen ikväll klockan 19 år stortorget i Helsingborg. Vi håller 5 tysta minuter, tänder ljus och lägger ner halsdukar osv för att visa vårt stöd!!! Jag är emot våld och kommer alltid vara det. Våld hör inte hemma på ett fotobllsevenemang. Jag älskar fotboll men kommer aldrig att stå upp för våldet som sker. Det är nu vi ska stå upp för det som hände igår. Delta i manifestationen och visa alla så kallade supporter att vi normala och förstående människor inte accepterar våldet..
Gör som mig och delta!!

Puss och Kram Elin

Av Elin Nilsson - 25 mars 2014 22:56

Bloggtorka och jag avskyr när det händer. Men men. Tänkte dra igång bloggen igen (för typ 100:de gången) men vet inte vad det blir att skriva om. Vill skriva av mig om allt möjligt, spy ut allt som jag känner! Men måste hålla det på en någorlunda bra nivå, men vet inte vad jag ska skriva om. Snart har jag gått 2 år på gymnasiet och jag måste erkänna att jag faktiskt är så redo för att släppa gymnasiet och gå vidare, men kommer ju sakna relationerna som jag byggt upp men jag är ändå redo att lämna gymnasiet. Men vart det bär av efter gymnasiet har jag inte den blekaste om men någonstans bär det av i alla fall haha.
I söndags var jag med Kajsa och passade kusinerna E och sen följde hon med och sov hemma hos Malin. Igår var jag ledig från skolan så då passade jag och Nettan på att gå och handla i stan, gick även förbi Kajsas skola med bulle och dricka. Efter stan lekte vi i parken med lilla R som var med oss i stan. Hem och vilade liten stund sen var det full rulle med R igen.

Och nu väntar jag på att John Blund ska besöka mig så att jag kan sova och orka gå upp imorgon när Malin och R kommer.
Måste sluta nu kommer kanske ett öppet kräk blogginlägg i veckan.

Ha det bra så hörs vi
Puss & Kram Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards