Alla inlägg under september 2015

Av Elin Nilsson - 18 september 2015 18:09

Hejhej, ja i onsdags var jag som sagt tillsammans med Malin på Fredriksdal efter stängning dessutom haha och deltog i en fokusgrupp angående just Fredriksdal. Det var super roligt, härliga människor och man fick ett helt annat perspektiv på just Fredriksdal. I början var det jätte stelt kände jag men sen när kommunikationen flöt på så blev det mindre stelt haha för att då kom allting mer naturligt i början var det liksom vem ska ta första ordet? Vågar jag avbryta? Men det gick jättebra. Jag vet dock inte om jag får delge någonting som blev sagt eftersom att jag faktiskt inte frågat om lov och det är inget som är bestämt att det kommer bli just så här. Det var deras andra fokusgrupp i onsdags så allting ska gås igenom noggrant och det ska sammanställas osv innan man vet hur det blir. Fina A eller kanske "mor Thea" var med från Fredriksdal precis som Å men tror ändå på något sätt att A gjorde mig en aning säkrare haha för att det är henne vi "varit" med hela sommaren. Vi prickade in precis alla hennes guidningar, påskfirandet på Ågård och även när hon befann sig på Kärnan, så lite säkrare blev jag nog med henne där också även om jag först kände "gud vad pinsam" haha. Men det var en super givande kväll dock.


Idag har jag varit på Fredriksdal med Ronja och Nettan, som för övrigt har varit hemma några dagar men åkt tillbaka igen, vi matade djuren tillsammans med bonden på Fredriksdal, sen var vi inne i fjärilsverkstaden och ritade, spelade memory, hade teater och sen sista stoppet blev Hedströms alltid en standard grej som man MÅSTE göra innan man går hem. Sen hemma i väntan på att mamma och pappa skulle komma hem igen spelade faktiskt jag och Ronja på datorn och sen la vi i sängen och tittade på Disney Junior. När mamma och pappa kom hem stack dem ungefär lika snabbt eftersom att dem skulle lämna Nettan och jag valde att stanna hemma efter några små incidenter oss emellan och då ville jag helt enkelt inte följa med, så jag har FF nu haha. Men här sitter jag och bloggar istället, men dem kommer nog hem om cirka 1 timme skulle jag tro, pappa vill vara hemma till 20 i alla fall. 


Helgen och nästa vecka ser väl ut som följer:

Imorgon lördag ska vi kanske upp till Malin i hennes lägenhet för att fika med moster och Elias som är lite nyfikna på den nya lägenheten nu när allting är färdigt, där har jag redan varit några gånger haha. 

På söndag ska vi till Fredriksdal för då är det familjesöndag, man får göra lite äppeltryck osv. Sen skadar det aldrig att vara på Fredriksdal en gång för mycket haha och nu börjar tiderna då det är fritt inträde för ALLA dessutom så gäller att passa på. 

Måndag- Fredag har jag mosters hund Bella som jag går ut med och jag ska även hinna med att beta av mitt första prov och uppdrag i sociologin och litteraturen innan tisdagen. Sen har vi inget planerat tror jag inget jag känner till i alla fall för utom hunden och Ronja två gånger i veckan måndag och fredag. 

Lördag finns det inget planerat heller vad jag vet kan alltid ändras när mamma och pappa kommer hem igen.

Söndag är det dags för den årliga Mikaeli Marknad på Fredriksdal så då kommer vi hålla till där jag, Malin och Ronja vi har lite vi skulle vilja hinna med detta året, cirkus, allsång (nyhet för i år!), karda ull, kägelbanan, lotteri osv osv. Så där kommer vi mest troligen hålla till från ca 10.30- 17.00 kanske. Allt hänger väl på hur mycket vi hinner med utan att det blir stressigt eller "döda" perioder då Ronja kanske inte alltid vill vara stilla allt för länge, tråkigt men sant haha. För er som är intresserade informationen hittar ni här- http://www.fredriksdal.se/nyhetskatalog-8puffar/mikaeli/


Det får nog vara allt för idag ska plugga vidare med sociologin och sen kanske köra provet redan idag.


/Elin

Av Elin Nilsson - 10 september 2015 21:07

Jag har inte varit här inne så ofta som jag hade hoppats på att jag skulle vara men jaja gör ett nytt förösk igen haha. 

Kan ju börja där jag avslutade förra gången, vi gick faktiskt årets historien får liv hela fyra gånger men skillnaden i år var att vi inte planerade runt föreställningen utan när vi ändå befann oss på Fredriksdal så gick vi den. Vi håvade i deras dammar under familjedagarna och var där nästan varje dag som en standard grej under sommaren. Gick olika guidningar så till slut sa den ena som guidar "snart kan ni gå gudingen själv" och i början är det alltid samma berättelse så då tittar hon på oss "ja det vet ni ju vad det är" och sen till resten av gänget som undrade lite "ja detta är mina elever, nej men dem har gått några guidningar med mig så dem kan detta nu" och först tyckte jag det vara lite pinsamt men senare insåg jag att det var ganska kul ändå att bli igenkänd osv. När vi ändå är inne på Fredriksdal så ska jag dit på onsadg för en mini intressegrupp, jag blev uppring för ganska exakt en vecka sedan och blev då till frågade om jag ville komma den 16 och vara med i en intressegrupp alltså man går dit och lämnar sina åsikter om vad man tycker kan hända på Fredriksdal framöver och komma med tips till att det blir lite bättre, så det tackade jag ja till för det är så kul att vara där så varför inte ta chansen att påverka lite också? Jag och Malin ska dit iaf och jag hoppas att det blir kul och givande. 


Sen har jag passat på att bli fattig några sådär tusen lappar fattigare. Jag har länge sagt att jag vill ha en MacBook Air men inte velat köpa en för att helt ärligt den är sååå dyr så jag vill inte riktigt ge det. Men så för två veckor sedan var vi på Siba Helsingborg för att köpa färg till min skrivare så då pratade vi med en återförsäljare om dator och det var det enda vi skulle göra men så pappa bestämmer att vi ska beställa en och då gör vi det så jag blev fattig bara genom att prata med en återförsäljare. Tack till mamma och pappa som just nu står för datorn men jag ger pengar till de varje månad eftersom det är pappas Siba kort så har jag inte så mycket annat till val. Men ja nu är jag MacBook ägare och fattigare. Resan jag skulle göra med Nettan efter studenten känns längre bort nu bara för det haha. Barcelona och Milano kommer finnas kvar tack och lov får jag väl säga. 


Sen ska jag passa på att hylla världens bästa f.d rektor och lärare Jonas Nemeth. Han åker till Budapest imorgon med två fulla väskor med kläder med några tusen på fickan för att hjälpa till, stor eloge. Alltså på riktigt vilket hjärta av guld han har, han är så bäst. Han tänker på andra och jag känner att jag hade velat göra samma sak men ändå inte för jag vet hur mycket jag hade tagit åt mig av allting men jag hejar på honom från hemmaplan och han är så himla genuin också så detta kommer gå prima! Lycka till där nere! 


Jaja nu måste jag avsluta min Mac ska packas ner i kartongen, väntar på min datorväska ska komma men den är lite försenad förhoppningsvis kommer den imorgon eller måndag vill ha den nu haha. 


/Elin

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards