Alla inlägg under december 2013

Av Elin Nilsson - 21 december 2013 16:26

Första dagen på jullovet och det känns verkligen inte som ett jullov.
Igår blev det trotsallt att jag gick på avslutningen i skolan och jag ångrar det inte en enda sekund. Massor av roliga lekar och pris blev utdelat till gruppen som hade flest poäng. Dvs min grupp och alla i gruppen fick vars en låda med skumtomtar :)

Idag blev det att säga hejdå till vår fina granne som alltid har varit nära oss och vi har verkligen varit lite som en familj. Men nu sen mannen dött ville hon inte bo kvar i lägenheten och bestämde sig därför att flytta till Lödde där hennes dotter bor. Jag var jätte ledsen för jag vill ju verkligen inte att hon ska flytta men vi lovade att hålla kontakten iaf. Vi saknar dig här i huset älskade B och dig med älskade E!!
Nu inväntar jag min faster och kusiner som ska komma hit och hämta lite saker och jag inkasserar nya pengar, toppen!! :)

Puss & Kram Elin

Av Elin Nilsson - 19 december 2013 21:49

Idag var det då dags att se på filmen som jag har väntat på att se sen jag läste första sidan i boken eftersom att boken var jääääätte jobbig att läsa. Det är verkligen ingen film som jag rekommenderar till min värsta fiende ens. The picture of Dorian Gray.
Imorgon är det äntligen dags att få jullov men innan dess är det lite aktiviteter och avslutningstal som ska göras. Jag är fortfarande lite kluven, ska jag eller ska jag inte? Har mamma lyckats övertala mig eller inte? Haha
Ingen av mina kompisar ska dit och jag vet verkligen inte vad jag ska göra! Jaja nu måste jag lägga mig och sova så att jag orkar gå upp imorgon

Puss & Kram Elin

Av Elin Nilsson - 18 december 2013 21:18

Nu är snart jullovet här, dock hade det lika gärna kunnat börja idag för min klass. Idag var jag ledig hela dagen, jag lekte lite med sjuklingen R som verkligen är sjuk och det är så synd om henne. Idag lade hon sig på golvet för att sova och jag tyckte att hon kunde ligga i sängen men då blev hon arg och sa "MEN DET ÄR VARMT I SÄNGEN" men mamma och jag lyckades till slut att övertala henne att ligga i sängen. Även gjort läxan i religion (fast att man är ledig så är man aldrig ledig från läxor), spelat lite playstation och nu sitter jag i sängen med datorn i knäet och tittar på tv. 


Imorgon är det bara film, hämta E och sen hem äta middag, spela playstation med E och sen när han gått hem så kommer jag inte att göra någonting. Julavslutning på fredag och ingen i min klass och jag menar verkligen ingen ska gå på den, och jag är lite kluven ska jag eller ska jag inte? Jaja vi får helt enkelt se vart det bär på fredag. 


Under detta inlägget kom jag av mig minst 5 gånger och jag känner att allt jag vill skriva kan jag inte skriva för att jag vet inte alls hur jag ska formulera mig och för mycket svammel om ingenting är jätte tråkigt att läsa. Så nu tänker jag avlsuta inlägget och verkligen lova att någon gång så kommer jag köra ett långt inlägg med massor av svammel som ingen kommer orka läsa eller förstå, men tills nästa inlägg ta hand om er och var rädda om dem runt er. 


Puss & Kram Elin

Av Elin Nilsson - 14 december 2013 22:29

Another beautiful angel has past away, today he flew up to heaven. Now you are free, you can dance and chasing the clouds. We miss you down here and we will never forget you. You will always be in our heart, we love you

 

Detta inlägget ägnar jag åt alla mina fina änglar uppe i himlen.
 

God takes what he wants with no mercy.
Even if it is the one we love deeply, he takes it with no mercy
God is powerful and always tear people apart by taking the one we love.
Once they are gone, they will always be gone. 
Gone but never forgotten  
-Elin-

 

Detta året har verkligen inte varit mitt. Mina fina änglar jag vet att ni ser mig, jag vet att ni ser när jag gråter, jag vet att ni ser hur mycket jag bryr mig om er och hur mycket jag saknar er. Helst av allt skulle jag bara vilja plocka ner er och ha er här hos mig.

 

Från den dagen min kära mormor lämnade mig har jag bestämt att allt jag gör nu gör jag för henne och min familj. Hon skulle ha varit stolt över mig och jag skulle ha hört henne säga det till mig. Nu får jag nöja mig med att veta att där hon är nu, där är hon stolt över mig. 

 

Saknaden kan inte bli värre än så här. Alla saknar dig och vi älskar dig  

 

Puss & Kram Elin

Av Elin Nilsson - 12 december 2013 19:07

Att plugga är inte alltid det jag är bäst på, det slutar alltid med att jag gör något annat. Som just i den här minuten, jag ska göra engelskan (måste ta reda på lite om Oscar Wilde) men jag sitter istället och bloggar som om jag inte har något annat för mig. Idag var det håla i 3 timmar, kunde dock ha varit hemma och sovit om min matematiklärare bara hade sagt något tidigare och inte när vi kom på morgonen. Sen var det självklart engelska idag med, inget stort fan av engelska men lektionerna brukar vara roliga och väldigt lärorik. Prov i tyska idag, det gick väl sådär var verkligen inte nöjd alls. En vecka kvar som kommer innebära inga läxor och filmmys i skolan. Shit vad detta inlägget blev helt rörigt märkte jag men jaja ni får stå ut, har egentligen inget att skriva. 

Imorgon blir det dock lite Lucia firande hemma hos M och sen på lördag så kommer faster och farbror för att hämta lite saker och jag inkasserar pengar   


Nu måste jag verkligen återgå till sökningen efter Oscar Wilde, kommer kanske ett inlägg ikväll eller möjligtvis imorgon. 


Puss & Kram Elin   

Av Elin Nilsson - 11 december 2013 14:35

Idag blev det en otroligt kort dag. Började med mentorstid med världens bästa mentor sen coachtid= jobba med läxor/arbeten. Sen skulle vi ha haft entreprenörskap men den blev inställt för att min lärare var sjuk, skulle ha gått till fyra men då N är i Stockholm hade vi inte heller någon religion så jag var hemma igen vid 11.30 ungefär. Så inget att klaga på idag. Däremot blir det ju lite mer klagomål imorgon. Går ända till 16.00 GAAH!! Jaja snart jullov och vi har inga läxor nu de sista två veckorna, och på fredag blir det lite luciamys och filmmys i skolan så fredagen blir väldigt skön och veckan kunde inte ha slutat på ett bättre sätt! 


Mer än så här innehåller inte detta inlägget, har ju som sagt inget att berätta om förtillfället lite tråkigt!

Nej nu får jag återgå till min bok som för övrigt ät vääääldigt tråkig, så det är verkligen ingen bok som jag rekomenderar till någon.. The Picture of Dorian Gray av Oscar Wilde är boken jag läser. Fast vad gör man inte för att ens lärare ska vara glad?! Hon är alltid trevlig, glad och snäll. 


Puss & Kram Elin

Av Elin Nilsson - 7 december 2013 10:56

Nej jag har inte glömt bloggen fast att det var ett halvår sedan senaste inlägget.   


Jag har helt enkelt inte haft tid med bloggen under halva Juli, hela Augusti och fram till idag. Men jag har haft en underbar sommar, sommarjobbade i Augusti och sen drog skolan igång med diverse läxor, case och prov. Nu har jag gått ca fem månader och jullovet är sååå efterlängtat, man känner verkligen att man lever i år 2 på gymnasiet. Förra veckan hade vi lite företagsstudiebesök som vi sedan skulle välja ut ett av alla företag och pitcha deras företag och presentera för våra lärare. Gick väldigt bra med pitchningen. Sen måste jag ju lägga till att alla måste besöka Ramlösa fabriken nästa år och få ta del av vårt arbete på Thorén Business School, vi har nämligen varit med och tagit fram en visitorsguide till Ramlösa och det har vi jobbat med under hela hösten samtidigt som vi självklart har jobbat med annat, men tycker aboslut att ni ska ta tillfället i akt att åka ut och besöka Ramlösa till nästa år och få se vårt arbete som vi är mycket stolta över på Thorén. På jullskyltningen här i Helsingborg i söndags, stod vi tillsammans med värmestugan och sålde soppa,lussekatter och kaffe för de hemlösa. Hösten och kommande vår kommer Thorén att jobba med massor av roliga och spännande case som jag lovar att dela med mig av i den mån som jag hinner. 


Vad har mer hänt än att dessa roliga och spännande case i skolan? Jag och min tjejkompis har startat ett UF företag= Ung företagare. Där vi säljer tjänster i from av webbdesign, om det är någon intresserade av att ha en webbdesign hör gärna av er på: elinnnilsson@outlook.com


Det är väl det som har tagit all min tid förutom alla prov som inte är så visentliga för er läsare att veta om, men snart är det jullov och då hoppas jag på en väluppdaterad blogg och att det håller i sig. På tal om att hålla i sig. Vilken storm det har varit i landet! Tack vare Sven så var jag ledig från skolan igår (en av många fördelar med att gå på en friskola som kan bestämma lite själv) men inte var jag ledig från massor av läxor. Men nu är läxorna gjorda och jag har hela helgen på mig att njuta innan skolan drar igång igen på måndag och sen har jag bara två veckor kvar.. JULLOV jag är så redo för dig!!!   




Puss&Kram Elin  

Presentation

Jag är en tjej på 20 år och denna bloggen kantras av mitt liv. Öppna och låsta inlägg kommer den att bestå av!
Hoppas ni gillar den och kommer följa med mig mot fler år.
Bloggen firar 7 år den
25/4- 2015

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

GÄSTBOKEN!!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards